دکتر امیر دریانی

سوالات پرتکرار به همراه تصاویر واقعی ژنیکوماستی❤️

ژنیکوماستی

آنچه در این مقاله میخوانید:

سوالات متداول جراحی ژنیکوماستی

آیا بعد از انجام ژنیکوماستی با تکنیک شما احتمال عود وجود دارد؟

زمانی که جراح از روش برداشت کامل بافت سینه و بازسازی همزان استفاده می کند، احتمال عود مجدد تقریبا صفر است و به جز موارد بسیار نادر رخ نمی دهد. این موارد نادر نیز در حالتی اتفاق می‌افتد که فرد دچار بیماری خیلی خاص بوده یا از داروهای هورمونی استفاده می‌کند و یا دچار اضافه وزن زیاد پس از جراحی شود که البته این افراد قبل از عمل حتما بررسی و آنالیز دقیق می‌شوند. می‌توان گفت که جراحی اصلی‌ترین روش درمانی ژنیکوماستی است. این جراحی با برش اطراف نوک سینه انجام می‌شود اما گاهی بنا به نیاز برش در زیر سنه نیز ایجاد می‌شود. نوع برش‌ها و اندازه آن‌ها به اندازه سینه و میزان بافت اضافی آن بستگی دارد که در تست‌ها و معاینات مشخص می‌شود.

 

نمونه جراحی واقعی جراحی ژنیکوماستی

در این زیباجو علاوه بر حجم پستان، هاله پستان نیز کوچک شده است.

بهترین جراح ژنیکوماستی در تهراننمونه جراحی ژنیکوماستی دکتر امیر دریانی

 

فرورفتگی ناحیه نوک پستان، چین و چروک و افتادگی پوست

فرورفتگی ناحیه نوک سینه در بیماران شایع نیست ولی ممکن است بعد از جراحی رخ دهد و معمولاً سه الی شش ماه بعد از جراحی از بین خواهد رفت. اگر این مشکل با گذشت شش الی دوازده ماه از جراحی ادامه یافت، شاید نیاز به انتقال چربی از ناحیه شکمی به ناحیه نوک پستان باشد که فرآیند بسیار ساده‌ای بوده و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

 

آیا کاهش وزن قبل از جراحی ژنیکوماستی را توصیه می‌کنید؟

کاهش وزن، رژیم گرفتن و ورزش می تواند چربی انباشته بدن را کاهش دهد. این کاهش چربی ممکن است بزرگی سینه در مردان را نیز کاهش دهد. اثرگذاری روش‌های درمانی ژنیکوماستی با ورزش و یا به کمک تغذیه و داروهای گیاهی، بستگی به میزان حجم سینه و بافت توده ای زیر سینه دارد. فقط در موارد خفیف میتوان از این روش های درمانی برای کوچک کردن سینه در مردان استفاده کرد. در افرادی که BMI بالایی دارند و میزان چربی سینه بالاست حتما نیاز به کاهش وزن و بعد از آن اقدام به جراحی هست. ولی به صورت کلی میتوان گفت که کاهش وزن در هر سطحی از ژنیکوماستی، برای این افراد کمک کننده است. بعد از جراحی نیز متعادل نگه داشتن وزن در ماندگاری نتیجه بعد از عمل بسیار حائز اهمیت است.

 

نمونه تصاویر جراحی ژنیکوماستی توسط دکتر امیر دریانی

بزرگ بودن سینه و عوارض آن فقط مخصوص خانم ها نیست! بزرگ شدن سینه در مردان و پسران یا ژنیکوماستی عارضه‌ای است که بر اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود. این مشکل در بسیاری از افراد سبب ایجاد حس شرمساری و کاهش اعتماد به نفس می شود و در ورزشکاران حرفه‌ای امتیاز منفی محسوب می شود. من تمام تلاشم را کردم تا این عمل پر چالش را به بهترین نحو ممکن انجام دهم تا زیباجو بعد از این با اعتماد به نفس بالا به زندگی خود ادامه دهد.

بهترین جراح ژنیکوماستی تهرانجراحی ژنیکوماستی نمونه کار دکتر امیر دریانی

 

درمان ژنیکوماستی با ورزش

دو نوع بافت برای افرادی که با ژنیکوماستی درگیر هستند، وجود دارد. بافت چربی و بافت فیبروگلندولار که بیش از حد عادی رشد کرده است. ژنیکوماستی ناشی از تجمع چربی، با کاهش وزن، رژیم غذایی و ورزش برطرف می‌شود. اما در بافت فیبروگلندولار یا همان بافت شیری پستان، جنس این نوع بافت به گونه‌ای است که به راحتی با ورزش رفع نمی‌شود. همچنین درمان ژنیکوماستی با ورزش برای افرادی که بزرگی شدید سینه در گرید ۳ و ۴ دارند، امکانپذیر نیست. درمان بزرگی سینه با ورزش در کسانی که گرید ۱ هستند یا کسانی که دچار ژنیکوماستی کاذب هستند، می‌تواند مناسب باشد. این درمان نیاز به ورزش مستمر و طولانی مدت دارد.

 

همانطور که گفته شد، ژنیکوماستی ناشی از تجمع چربی، با کاهش وزن برطرف می شود. در چنین شرایطی رعایت موارد زیر توصیه می‌شود:

ورزش کردن برای رفع ژنیکوماستی

  • قطع مصرف مکمل و یا داروهایی که موجب بروز ژنیکوماستی هستند.
  • مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.
  • مصرف مواد قندی و شکری را محدود کنید.
  • استفاده از نوشیدنی‌های الکلی را کاهش دهید.
  • به مدت نیم ساعت در روز فعالیت های هوازی انجام دهید.

ارتباط بین ژنیکوماستی و سرطان سینه در آقایان چیست؟

خصوصیات و ماهیت بافت سرطانی با بافت حاصل از بزرگ شدن پستان در اثر ژنیکوماستی متفاوت است. سرطان پستان ممکن است موجب فرورفتگی پوست یا ایجاد ترشح خونی از سینه شود. پزشک شما می‌تواند نوع توده را تشخیص دهد و بفهمد که توده، سرطانی است یا نه. سرطان پستان در مردان بسیار نادر است. توده‌ای که در اثر سرطان ایجاد شده باشد، معمولاً درست زیر نوک سینه ایجاد نمی‌شود. بزرگی غدد پستان در مردان چندان خطرناک نیست.

 

آیا برای انجام جراحی ژنیکوماستی نیاز به برش است؟

تمامی راه‌های درمان جراحی برای اصلاح بزرگی سینه( ژنیکوماستی) نیاز به برش دارد. درحالی که اکثر برش‌ها در خطوط طبیعی سینه پنهان زده می‌شود ممکن است برخی از زخم‌ها قابل مشاهده باشند که این مورد نیز به تجربه و مهارت جراح بستگی دارد. جای اسکار و بخیه تا حد زیادی محو میشود البته دانستن این نکته هم حائز اهمیت است که محو شدن کامل اسکار نیز تا حدی به نوع پوست شما بستگی دارد. انجام دقیق مراقبت‌های توصیه شده توسط جراح نیز در بهبود جای اسکار نقش دارد.

 

هزینه درمان بزرگی سینه مردان چقدر است؟

هزینه جراحی ژنیکوماستی بر اساس یک سری فاکتورها از جمله به حجم چربی و بافت سینه، شرایط و وضعیت بیمار، هزینه داروها و آزمایشات تعیین می‌شود.

 

 آیا علت بزرگ شدن پستان ژنیکوماستی است؟

علت به وجود آمدن ژنیکوماستی، رشد بافت سینه است که در برخی از موارد علت بزرگ شدن سینه مردان ژنیکوماستی نیست بلکه ممکن است انباشته شدن چربی در سینه باشد که به آن ژنیکوماستی کاذب گویند. بهتر است برای تشخیص این مورد حتما با جراح ژنیکوماستی مشورت کنید.

جراح ژنیکوماستی در تهرانبهترین جراح سینه مردان در تهران

آیا عمل ژنیکوماستی شامل بیمه می‌شود؟

فقط تعداد محدودی از بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه‌های جراحی ژنیکوماستی رو پوشش می‌دهند. بنابراین برای استفاده از بیمه بهتر است قبل از انجام جراحی با کارگزار بیمه صحبت کنید و میزان پوشش بیمه رو جویا شوید. تمامی جراحی‌های زیبایی شامل بیمه نمی‌شود و ژنیکوماستی نیز مانند سایر جراحی‌های زیبایی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نمی‌گیرد.

 

رفع ژنیکوماستی با لیپوساکشن یا جراحی؟؟

لیپوساکشن

در مواردی که ژنیکوماستی عمدتاً نتیجه‌ی بافت اضافه باشد، می‌توان تنها از تکنیک‌های لیپوساکشن بهره برد. این روش با وارد کردن کانولا، لوله‌ی باریک میان تهی، در برش‌های متعدد کوچک انجام می‌شود. کانولا با حرکتی کنترل شده به جلو و عقب کشیده می‌شود و چربی اضافه را نرم می‌کند و سپس با مکش خلاء از بدن خارج می‌شود. از تکنیک‌های لیپوساکشن مختلف می‌توان در این زمینه بهره گرفت. قبل از عمل، در مورد روشی که برای شما مناسب‌تر است توضیحات لازم ارائه می‌شود.

 

جراحی

تکنیک‌های جراحی در مواردی که نیاز به برداشتن بافت غدد سینه یا پوست اضافه باشد پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر لازم به کوچک کردن سینه و یا تغییر جایگاه نوک سینه برای رسیدن به ظاهر طبیعی مردانه باشد، می‌توان از تکنیک‌های جراحی استفاده کرد. روش‌های جراحی بسته به وضعیت‌های خاص و اولویت‌های جراحی مختلف است. جراحی مستقیم به صورت معمول از طریق ایجاد برشی در قسمتی از هاله سینه می باشد.

بهترین جراح ژنیکوماستیجراح ژنیکوماستی

برداشتن پوست

در نهایت، پس از برداشتن بافت سینه نتیجه‌ی نهایی کار بستگی به قدرت جمع شدن پوست دارد. در اکثر موارد پوست به تنهایی قادر به جمع شدن است. پزشکان معتقدند که استفاده از گن سینه می‌تواند به جمع شدن پوست کمک کرده و از تورم اولیه بکاهد. در موارد پیشرفته‌تر، مقدار پوست اضافه بسیار زیاد است یا اینکه پوست به اندازه‌ی لازم خاصیت ارتجاعی و الاستیسیته را برای جمع شدن دارا نیست. در این موارد، پوست اضافه باید برداشته شود. در مواردی که بیماری نسبتاً پیشرفت کرده است، پوست اضافه را می‌توان با برش هایی در اطراف هاله سینه برداشت. در موارد بسیار شدید بیماری، پوست اضافه از ناحیه‌ی تحتانی سینه برداشته می‌شود و برشی ایجاد می‌شود که در راستای چین اینفرامامری (انحنای تحتانی سینه) امتداد دارد. نوک سینه نیز برداشته شده و در جای درست خود روی سینه قرار می‌گیرد و در واقع به نوعی آن را پیوند می‌زنند. جهت تعیین نوع مناسب عمل برای هر بیمار، معاینه‌ی کاملی انجام می‌شود.

 

در نهایت بهترین روش از نظر دکتر امیر دریانی بسته به میزان شدت این بیماری ترکیب این دو یعنی لیپوساکشن و جراحی به صورت همزمان هست که این تکنیک احتمال عود را به صفر می‌رساند.

 

آیا بعد از جراحی ژنیکوماستی احساس درد خواهیم داشت؟

درد بعد از جراحی ژنیکوماستی کم است و با مصرف منظم داروهای تجویزی (مسکن) درد قابل تحمل و کنترل خواهد بود.

 

آیا جراحی ژنیکوماستی برای شما مناسب است؟

از آنجایی که جراحی ژنیکوماستی نمی‌تواند بهترین گزینه برای تمام افراد باشد به طور مثال انجام این جراحی برای افرادی که هنوز به سن بلوغ نرسیده‌اند مناسب نیست و باید تا پایان سن بلوغ صبر کنید تا تغییرات هورمون‌های جنسی به تعادل برسد بنابراین حتما باید قبل از تصمیم گیری با جراح پلاستیک متخصص خود صحبت کنید. تا جراح با بررسی و ارزیابی شرایط و سلامت عمومی شما، بهترین روش را پیشنهاد دهد.

جراح ژنیکوماستینمونه جراحی ژنیکوماستی

عوارض جراحی ژنیکوماستی در مردان

بروز یا عدم بروز عوارض عمل ژنیکوماستی تا حد بسیار زیادی به مهارت، تجربه و تسلط جراح و همچنین رعایت مراقبت‌های بعد از عمل بستگی دارد. بنابراین انتخاب بهترین جراح ژنیکوماستی مطمئن‌ترین راه حل برای کاهش عوارض بعد از جراحی است. عوارضی که ممکن در اثر جراحی با آن روبه‌رو شوید، شامل موارد زیر است.

  1. عوارض ناشی از بیهوشی
  2. خون ریزی
  3. لخته شدن خون
  4. عدم تقارن سینه ها
  5. عفونت
  6. درد؛ عموماً درد خفیف در یک یا دو روز اول بعد از جراحی ژنیکوماستی
  7. کبودی؛ میزان کبودی، بسته به میزان واکنش بدن افراد متفاوت است و به کمک داروهای تجویز شده توسط جراح و مراقبت‌های توصیه شده بعد از عمل، نهایتا یک هفته بعد از جراحی برطرف می‌شود.
  8. بیحسی موقت ناحیه جراحی؛ این بیحسی به مرور زمان برطرف خواهد شد.
  9. احتمال باقی ماندن رد برش و بخیه جراحی
  10. احتمال ایجاد فرورفتگی و گودی در قفسه سینه؛ در صورت تخلیه بیش از حد بافت

عوارضی مانند درد، بیحسی و کبودی موقتی است و به مرور و بعد از گذشت حدود ۲ هفته برطرف خواهند شد.

 

آیا امکان انجام جراحی لیپوماتیک به صورت همزمان با عمل جراحی ژنیکوماستی وجود دارد؟

بله امکان انجام جراحی‌های پلاستیک به صورت همزمان و ترکیبی وجود دارد که در صورت صلاحدید جراح و نسبت به شرایط بیمار انجام داده می‌شود. همانطور که می‌دانید انجام جراحی ترکیبی هم مانند سایر جراحی‌ها دارای مزایا و معایبی است که عوارض و دوره نقاهت کمتر، یکبار بیهوش شدن و هزینه کمتر از جمله مزایای آن است.

 

ورزش بعد از جراحی ژنیکوماستی

 

آیا محدودیت در ورزش بعد از جراحی ژنیکوماستی وجود دارد؟

بعد از جراحی هیچ گونه محدودیتی در انجام حرکات ورزشی نخواهید داشت و میتوانید بعد از دو ماه ورزش را از سر بگیرید .