دکتر امیر دریانی

بهترین جراح لیفت سینه – 4 ویژگی مهم

آنچه در این مقاله میخوانید:

شناخت بهترین جراح لیفت سینه از مهمترین اقدامات قبل از جراحی سینه است. یکی از شاخص‌های بهترین جراح لیفت سینه، دارابودن دانشنامه بورد است. از جراح خود در مورد داشتن دانشنامه بورد تخصصی جراحی پلاستیک سوال نمائید، چرا که این دانشنامه تنها مدرکی است که نمایانگر صلاحیت فرد برای انجام جراحی زیبایی لیفت سینه و سایر نواحی بدنی است.

هر جراح پس از گذراندن دوره ۷ ساله پزشکی عمومی، یک دوره تخصصی ۴ ساله را طی می‌کند تا جراح عمومی شود. پس از آن ممکن است در زمینه جراحی و درمان‌های مربوط به هر بخش از بدن، یک دوره فوق تخصصی را نیز بگذراند. در زمینه عمل‌های جراحی زیبایی صورت و بدن نیز یک رشته خاص فوق تخصصی وجود دارد.

پزشکی که ۵ سال دوره فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی را طی می‌کند، برای انجام انواع عمل‌های زیبایی بدن، از جمله جراحی سینه، آموزش می‌بیند. از آنجایی که سینه‌ها یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن زنان برای ایجاد جذابیت‌های زنانه و حفظ اعتماد به نفس هستند، بهتر است برای انجام جراحی‌های تغییر فرم و اندازه سینه به بهترین جراح لیفت سینه مراجعه کنید چرا که در زمینه جراحی‌های سینه بیشترین تخصص و دانش را دارد.

بدون شک بهترین جراح لیفت سینه که در دانشگاه‌های مطرح ایران و دنیا تحصیل کرده و دانش بروزی دارند، گزینه‌های مناسب‌تری برای انتخاب به عنوان جراح سینه هستند. با انتخاب بهترین جراح لیفت سینه از وقوع خسارات و عوارض احتمالی بعد از جراحی سینه که ممکن است برای زیباجو به همراه داشته باشد را کاهش دهید.

ویژگی‌های بهترین جراح لیفت سینه

بهترین جراح لیفت سینه باید:

  1. آشنایی کاملی با تکنیک های جراحی سینه داشته باشد و برای هر فرد بهترین روش جراحی را انجام دهد.
  2. در نظر گرفتن سلامتی بیمار باید اولویت اول بهترین جراح لیفت سینه باشد و سپس با شناخت زیبایی آناتومی بدن هر فرد اقدام به جراحی لیفت سینه بکند.
  3. پاسخگو بودن و اخلاق جراح به اندازه مهارت جراح مهم است. بهترین جراح لیفت سینه بعد از معاینه حضوری بیمار و بررسی شرایط و مشکل فرد، جراحی را به عنوان آخرین مرحله زیبایی در نظر بگیرد و روشهای کم تهاجمی دیگر را نیز مدنظر داشته باشد.
  4. تجربه کاری موفق و انجام عمل‌های زیبایی بسیار و ارائه عکس و فیلم از نمونه جراحی‌ها، یکی دیگر از نشانه‌های بهترین جراح لیفت سینه است. در واقع نشان دهنده مهارت و اعتماد به نفس جراح در تخصص خود است.

جراحی لیفت سینه

سینه یکی از حساس‌ترین اعضای بدن بانوان است که نقش بسزایی در زیبایی بدن دارد. زیبایی سینه در داشتن اندامی زیبا و متناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا نامتناسب بودن انداره سینه نسبت به بقیه اجزای بدن موجب کاهش اعتماد به نفس در فرد و سرخوردگی وی می‌شود. بهترین راه حل برای خاتمه دادن به این مسئله، جراحی زیبایی سینه  توسط بهترین جراح لیفت سینه است.

در واقع جراحی سینه برای رفع ایرادات ظاهری و ساختاری سینه بانوان طراحی شده است. در این عمل، بهترین جراح لیفت سینه با بررسی آناتومی بدن زیباجو و شرایط و با در نظر گرفتن انتظارات فرد، اقدام به ترمیم و زیباسازی سینه می‌کند. این جراحی نه تنها در بین زنان بلکه در بین مردان هم رواج دارد.

این جراحی در بین مردان با عنوان ژنیکوماستی که برای کوچک کردن سینه مردان استفاده می‌شود، کاربرد دارد. توصیه می‌شود جراحی زیبایی سینه توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود تا مطلوب‌ترین نتیجه حاصل شده و از بروز عوارض جلوگیری شود.

جراحی زیبایی سینه و انواع آن

جراحی سینه شامل طیف گسترده‌ای از اعمال جراحی می‌شود که نوع آن نسبت به نیاز زیباجو و با توجه به حالت فیزیکی بدن وی تعیین می‌گردد. به عنوان مثال، ممکن است برای زیبایی سینه نیاز به جراحی پروتز سینه، جراحی لیفت سینه و جراحی کوچک کردن سینه به صورت ترکیبی و همزمان داشته باشید. اکیداً توصیه می‌شود جراحی زیبایی سینه را توسط بهترین جراح لیفت سینه انجام دهید.

کاندیدای مناسب برای جراحی لیفت سینه

بهترین جراح لیفت سینه، ماستوپکسی را به کسانی توصیه می‌کند که از سینه‌هایی شل و آویزان رنج میبرند. همچنین این جراحی برای بانوانی که به دلیل نامتقارن بودن نوک پستان‌ها از ظاهر سینه‌های خود ناراضی هستند، مناسب است.

به طور کلی لیفت سینه برای کسانی که به دلایل مختلف از جمله افزایش سن، وراثت، گرانش زمین و کاهش و افزایش شدید وزن، سینه‌های آن‌ها چروک شده و چربی خود را از دست داده و در نتیجه فرم سینه‌های آن‌ها به شکل کاملا واضحی تغییر کرده است، بسیار مناسب است. البته در موارد خفیف‌تر نیز می‌توان از این روش استفاده کرد که تشخیص آن بر عهده بهترین جراح لیفت سینه است. چرا که جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی براساس نیاز و شرایط هر فرد انجام می‌شود.

جراحی لیفت سینه برای چه کسانی مناسب نیست؟

در صورتی که سلامت عمومی بیمار ضعیف باشد احتمالاً نمی‌‍توان این جراحی را انجام داد. این جراحی برای زنانی که از عارضه‌های ذیل رنج می‌برند توصیه نمی‌شود:

  • سرطان پستان
  • سلولیت (عفونت بافت نرم پستان)
  • خشکی، ترک خوردگی یا سفت شدن پوست پستان
  • دیابت (کنترل نشده)

مزایای لیفت سینه

تغییر سایز و فرم سینه در زنان یک اصل طبیعی است. عوامل زیادی وجود دارد که باعث افتادگی و از دست رفتن حجم سینه می‌شود. مهم‌ترین مزایای عمل لیفت سینه عبارتند از:

  • سینه شکل گردتری پیدا می‌کند و خوش فرم تر بنظر می‌رسد.
  • موجب بالا قرار گرفتن سینه و سفت شدن سینه می‌شود.
  • اندازه هاله اطراف نوک پستان را کاهش می‌دهد.
  • باعث بالا رفتن نوک پستان می‌شود.
  • فرم، برجستگی و تقارن سینه‌های شما بهبود پیدا می‌کند.
  • موجب افزایش اعتماد به نفس در زیباجو می‌شود.
تغییر سایز سینه بعد از لیفت سینه

چگونگی انجام لیفت سینه

بهترین جراح لیفت سینه،‌ ماستوپکسی را تحت بیهوشی عمومی و یا بیهوشی موضعی همراه با تزریق آرام‌بخش انجام می‌دهد. این جراحی در یک بیمارستان و یا مرکز جراحی مجهز باید انجام شود. برای برداشتن پوست اضافه سینه و لیفت بافت‌های سینه، تکنیک‌های مختلفی وجود دارد و بسته به نوع تکنیک مورد استفاده، برش‌های ایجاد شده در سینه نیز متفاوت است.

بهترین جراح لیفت سینه بر اساس سایز سینه‌های شما، فرم آن‌ها، موقعیت قرارگیری نوک سینه و اندازه ی‌هاله‌ی دور آن، کیفیت و قابلیت ارتجاعی پوست و درجه‌ی افتادگی سینه‌ها، تکنیک جراحی را انتخاب می‌کند. بعد از ایجاد برش‌های جراحی، پوست اضافه سینه‌ها برداشته می‌شود. در نهایت برای فیکس کردن موقعیت جدید بافت سینه‌ها، جراح بخیه‌هایی در بافت عمقی سینه ایجاد می‌کند. سپس برش‌های ایجاد شده توسط بهترین جراح لیفت سینه، بخیه زده می‌شود.

انواع روش‌های بالابردن سینه

جراحی لیفت سینه انواع مختلفی دارد. انواع مختلف لیفت، موجب ایجاد اسکارهای مختلف روی سینه‌ها می‌شود. متداول ترین نوع ماستوپکسی، با برش در اطراف آئولا و عمودی زیر پستان است که در ادامه انواع مختلف برش را توضیح خواهیم داد. گاهی اوقات برش در زیر سینه ایجاد می‌شود تا شکل لنگر ایجاد شود. نگران جای اسکار بعد از جراحی نباشید چرا که جراح با تجربه اسکارها را به نحوی برش می‌زند تا به هنگام پوشیدن سینه بند و بیکینی قابل رویت نباشد.

۱-لیفت سینه با برش هلالی

یکی از رایج‌ترین انواع روش‌های بالا بردن سینه، لیفت سینه با برش هلالی است. در این نوع لیفت، یک برش کوچک هلالی شکل دور هاله سینه زده می‌شود و سپس به محل موردنظر مجدد بخیه زده می‌شود. این روش برای افراد با افتادگی سینه بسیار کم کاربرد دارد. لیفت هلالی اکثرا به‌دلیل برش محدود، به همراه پروتز سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بهترین نتیجه از عمل حاصل گردد.

۲-لیفت سینه با برش دوناتی (برش دایره‌ای به دور هاله سینه)

لیفت سینه دوناتی، همان‌طور که از اسمش پیداست، شکلی مشابه با دونات در سینه ایجاد می‌کند. برش این روش در ناحیه تیره‌تر هاله دور نوک سینه انجام می‌شود و مانند روش برش هلالی است اما به بزرگی کل قسمت هاله سینه انجام می‌شود. این روش برای بانوانی مناسب است که افتادگی سینه آن‌ها در درجه خفیف تا متوسط بوده یا افتادگی سینه بسیار کمی داشته باشند.

همچنین از این روش برای اصلاح اندازه هاله دور سینه نیز استفاده می‌شود. درصورتی که این جراحی توسط بهترین جراح لیفت سینه انجام شود می‌تواند با ایجاد کمترین جای برش، نتیجه رضایت بخشی را برای زیبا‌جو به ارمغان آورد.

۳-لیفت سینه با برش آبنباتی (برش به صورت کلید)

لیفت سینه با برش آبنباتی یکی از بهترین روش‌های لیفت سینه برای افتادگی سینه حاد است. در این روش یک برش گرد دور هاله بزرگ سینه ایجاد می‌شود و یک برشی عمودی نیز، از هاله تا پایین زیر سینه کشیده می‌شود. در این روش بهترین جراح لیفت سینه به راحتی می‌تواند لیفت سینه را به صورت کامل را انجام دهد.

از مزایای این روش لیفت می‌توان به سفت شدن کامل سینه اشاره کرد. درصورتی که بخواهید استایل سینه خود را به طور کامل تغییر دهید و یک لیفت سینه اساسی داشته باشید، لیفت سینه با برش آبنباتی بهترین نوع لیفت برای رسیدن به نتیجه دلخواه شما خواهد بود. در این روش برش عمودی با استفاده از پمادهای ترمیم کننده بهبود پیدا می‌کند.

۴-لیفت سینه با برش لنگری یا T شکل

از قدیمی‌ترین روش‌های جراحی لیفت، لیفت سینه با برش لنگری است. معمولا در شرایطی که سینه دچار افتادگی بسیار زیادی باشد و برای اعمال تغییر در آن نیاز به جدا کردن مقدار زیادی از پوست این ناحیه باشد، از لیفت سینه با برش T استفاده می‌شود. این روش با بیشترین مقدار برش جراحی همراه است. در این تکنیک لیفت سینه، از سه برش استفاده می‌شود.

یک برش در ناحیه اطراف هاله ایجاد می‌شود و مانند لیفت آبنباتی، یک برش عمودی تا پایین و زیر سینه کشیده می‌شود. برش سوم معمولا در یک سوم پایینی دور سینه زده می‌شود تا حداکثر لیفت سینه از آن حاصل شود. این روش معمولا برای انجام همزمان لیفت سینه با کوچک کردن آن انجام می‌شود.

انجام همزمان جراحی لیفت سینه با سایر جراحی‌های سینه

توجه کنید که لیفت سینه به تنهایی نمی‌تواند برای تغییر سایز سینه‌ها استفاده شود. برخی بانوان به اشتباه فکر می‌کنند که پس از جراحی لیفت سینه شکل و فرم سینه برجسته می‌شود و ابعاد سینه‌های آنها تغییر می‌کند. اما باید بدانید که در این جراحی فقط پوست‌های اضافی سینه‌ها که باعث افتادگی در آن‌ها می‌شود، از بدن جدا شده و بافت سینه هیچ تغییری نمی‌کند بنابراین درصورتی ‌که قصد دارید سینه‌های شما بعد از جراحی لیفت، بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شوند باید از روش‌های ترکیبی و همزمان برای تغییر سایز سینه‌ها استفاده کنید.

نکته مهمی که در خصوص لیفت سینه وجود دارد، نگرانی‌هایی است که بانوان قبل از انجام آن دارند. به عنوان مثال برخی تصور می‌کنند که با انجام لیفت سینه ممکن است سینه‌هایشان نامتقارن و یا بد شکل شود. یا عده‌ای دیگر نیز از عوارض ناشی از لیفت سینه هراس دارند و عده‌ای نیز نگران برگشت سینه‌ها به حالت قبل یا بدتر شدن شرایط پس از لیفت سینه هستند. این نگرانی‌ها بیشتر به دلیل ناآگاهی افراد از شیوه انجام لیفت سینه و نتایج آن است. اکیداً توصیه می‌شود جراحی زیبایی سینه را توسط بهترین دکتر جراح سینه انجام دهید.

پروتز های سینه

جراحی ترکیبی پروتز سینه با لیفت سینه

هدف از ماستوپکسی بزرگ کردن سینه نیست بلکه بالا کشیدن سینه و نوک آن، گردتر کردن سینه و کاهش اندازه آرئول(هاله اطراف نوک سینه) که به مرور زمان رشد می‌کند، است. اگر سینه‌هایتان کوچک است و یا پس از زایمان و در دوران شیردهی حجمی از آن کاهش یافته است، انجام عمل بزرگ کردن سینه ( پروتز سینه) همراه با ماستوپکسی (که به این روش جراحی پروتزپکسی گفته می‌شود) می‌تواند به طور همزمان، سفتی و سایز آن‌ها را افزایش دهد.

آیا پروتز سینه و لیفت سینه متفاوت است؟

بله. همانطور که در بالا گفته شد در لیفت سینه، با کشیدن پوست پستان به سمت بالا، باعث سفت‌تر و جوان‌تر شدن فرم سینه می‌شود. این نوع از جراحی سینه هیچ تغییری در سایز سینه ایجاد نمی‌کند و یا موجب گرد و پرتر شدن سینه نمی‌شود. در صورتی که میخواهید سایز سینه‌های خود را بزرگ کنید می‌توانید همزمان با لیفت سینه از پروتز سینه استفاده کنید.

متداول‌ترین جراحی‌های زیبایی سینه

بزرگ کردن سینه‌ با پروتز

ماموپلاستی افزایشی یک روش برای افزایش حجم و برجسته کردن سینه‌های کوچک بانوانی است که کوچک بودن سینه‎‌های آ‌ن‌ها باعث کاهش اعتماد به نفسشان شده است. زنانی که ساختار و ظاهر سینه‌هایشان به دلایلی از جمله شیردهی و بارداری تغییر کرده است و یا زنانی که نسبت به شرایط سینه‌های نامتقارنی دارند، انجام می‌شود.

انواع پروتز سینه از نظر ماده تشکیل دهنده

1. پروتزهای سالینی

به این پروتز ها، نمکی گفته می شود و دارای جدار سیلیکونی غیر قابل نفود هستند که با آب و نمک استریل پر شده اند و اگر براثر دلایلی مختلفی این لایه پاره شود این مایع از پوسته بیرون آمده و بعد از مدتی توسط بدن حل می شود.

2. پروتزهای سیلیکونی

این نوع از پروتز ها همان طور که از اسمشان پیداست از ژل های سیلیکون ساخته شده اند و ترکیبات مختلفی از سیلیکون با ویژگی های متفاوت در آن به کار برده شده است. می توان از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروتز‌ها به شبیه بودن آنها به بافت سینه اشاره کرد. در صورتی که لایه این پروتز‌ها آسیب بیبند ژل های درون آن، یا در داخل لایه قرار می گیرند و یا به فضای اطرف وارد می شوند.

کاهش و کوچک کردن سایز سینه‌ها

ماموپلاستی کاهشی(جراحی کوچک کردن سایز سینه) یک جراحی پلاستیک زیبایی است که برای زنانی که به دلایلی از جمله عوامل ژنتیکی، تغییرات هورمونی، استفاده از برخی داروها دارای سینه‌های بزرگ هستند، انجام می‌شود. این در حالی است که این جراحی برای برخی از زنان جنبه درمانی دارد و بمنظور کاهش درد و رفع مشکلات حرکتی انجام می‌شود. در طول این جراحی چربی و بافت اضافه از سینه خارج می‌شود و زیباجو می‌تواند سینه‌هایی با چارچوب بدنی خود داشته باشد. همانطور که گفته شد در این جراحی با خارج کردن بافت، چربی و غدد اضافی سینه، حجم سینه را کاهش می‌دهند.

بهترین جراح لیفت سینه

ژنیکوماستی

به رشد غیر طبیعی و بیش از حد سینه‌ها در مردان که ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد ژنیکوماستی گفته می‌شود. در واقع به جای رشد کردن چربی، غده در پستان بزرگ می‌شود. این عارضه ممکن است در هر دو طرف سینه اتفاق بیفتد اما در برخی موارد فقط یک طرف سینه بزرگ می‌شود. گاهی اوقات بزرگی بافت سینه مردان تنها به دلیل چاقی بوده و امری طبیعی می‌باشد. مهم‌ترین علائمی که با مشاهده آن‌ها باید به پزشک متخصص مراجعه کنیم:

  • ورم و بزرگی بافت سینه
  •  درد در این ناحیه
  • حساسیت نسبت به لمس سینه ها
  • ترشح از نوک سینه (یکی یا هردو)

فوق تخصص جراحی پلاستیک با معاینه فیزیکی ساده می‌تواند ژنیکوماستی را تشخیص دهد. این جراحی به دو روش انجام می‌شود.

لیفت سینه (ماستوپکسی)

برای بالا کشیدن و خوش‌فرم کردن سینه‌های افتاده است. بهترین جراح لیفت سینه با بالا کشیدن سینه و سفت کردن بافت‌های اطراف آن، موجب تغییر شکل و جوانی سینه‌ها می‌شود. هدف از ماستوپکسی بزرگ کردن سینه نیست بلکه بالا کشیدن سینه و نوک آن، گردتر کردن سینه و کاهش اندازه آرئول(هاله اطراف نوک سینه) که به مرور زمان رشد می‌کند است. اگر سینه‌هایتان کوچک است و یا پس از زایمان و در دوران شیردهی حجمی از آن کاهش یافته است،انجام عمل بزرگ کردن سینه( پروتز سینه) همراه با ماستوپکسی( که به این روش جراحی پروتزپکسی گفته می‌شود) می‌تواند به طور همزمان، سفتی و سایز آن‌ها را افزایش دهد.

تزریق ژل و چربی در سینه‌ها

این جراحی، نوعی جراحی‌هایی است که برای برجسته کردن سینه با استفاده از ژل کاربرد دارد. بهتر است این جراحی برای کاهش عوارض و حساسیت، حتماً توسط بهترین جراح لیفت سینه انجام شود. چرا که علاوه بر توانایی در انجام جراحی، پزشک باید توانمندی لازم در ایجاد شکل قرینه در سینه‌ها را نیز داشته باشد. برای تزریق ژل در سینه، از ژل‌هایی با جنس سیلیکون استفاده خواهد شد.

تزریق ژل و چربی در سینه

تزریق چربی در بین عموم رواج دارد. در این روش نیز پزشک ابتدا با دستگاه لیپوساکشن، مقدار مورد نیاز چربی را از قسمت دیگر بدن زیباجو خارج می‌کند. سپس این چربی‌ها به سینه تزریق خواهند شد. میزان چربی برداشت شده و تزریق شده در سینه، به نظر پزشک و شرایط زیباجو بستگی دارد.

جراحی ترمیم سینه پس از سرطان پستان

جراحی ترمیم سینه یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در خصوص سرطان سینه انجام می‌شود. هدف از بازسازی سینه برگرداندن سلامتی، زیبایی ظاهری و افزایش اعتماد به نفس زیباجو است.

جراحی سرطان سینه شامل روش‌های متفاوتی است:

1. جراحی برای ترمیم و بازسازی سینه، پس از ماستکتومی

در این روش در صورتی که تومور سرطانی بدخیم نباشد و در پستان پخش نشده باشد و اندازه آن خیلی بزرگ نباشد می‌توان پستان را حفظ کرد. بعبارت دیگر در این روش قسمت عمده‌ای از سینه حفظ شده و فقط قسمتی از آن برداشته می‌شود. سپس وسیله‌ای به نام «اکسپندر» زیر عضله سینه قرار می‌دهند که مثل بادکنکی است که در ابتدا خالی است و هر چند روز مقداری سرم نمکی داخل آن تزریق می شود.

این کار به مرور زمان باعث افزایش حجم آن و در نتیجه اتساع پوست می‌شود و جای کافی در زیر پوست برای قرارگیری پروتز مناسب، ایجاد خواهد شد. سپس طی یک جراحی کوچک اکسپندر را خارج می‌کنند و پروتز سینه به جای آن قرار می‌گیرد.

2. جراحی ماستکتومی و ترمیم و بازسازی سینه به صورت همزمان

زیباجویانی که پس از عمل جراحی برداشتن سینه نیازی به رادیوتراپی ندارند میتوان همزمان با برداشتن سینه مقداری از پوست را نگه داشت و پروتز سینه را در محل مناسب جای داد. به این روش، روش بازسازی همزمان یا بلافاصله می‌گویند.

سه روش برای ترمیم سینه وجود دارد:

۱. ترمیم سینه با استفاده از سینه مصنوعی

سینه مصنوعی در زیباجویانی کاربرد دارد که نمی توانند از بافت های طبیعی بدن خود استفاده نمایند. همچنین کسانی که نمی‌خواهند اثر بخیه در جای دیگری از بدن آن‌ها (محلی که قرار است از آنجا بافت برداری صورت گیرد) به وجود آید. این روش در زیباجویانی که پرتو درمانی روی قفسه سینه داشته‌اند روش مناسبی نمی باشد، زیرا پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است.

۲. بازسازی سینه با استفاده از سینه مصنوعی همراه با بافت‌ بدن

سینه مصنوعی همیشه به تنهایی برای ایجاد برآمدگی سینه کفایت نمی‌کند، به ویژه اگر روی قفسه سینه به اندازه کافی پوست وجود نداشته باشد. در این حالت بهترین جراح لیفت سینه، از بافت سالم در بدن می‌تواند برای پوشش این قسمت استفاده شود.

۳. بازسازی سینه با استفاده از بافت بدن

بازسازی پستان با استفاده از بافت طبیعی بدن نوعی جراحی است که در آن پستان با استفاده از نسوج سایر قسمت‌های بدن مثلا پوست و نسج اضافه زیر ناف یا عضلات پشت قفسه سینه و یا سایر بافت‌های طبیعی بدن جایگزین می‌شود .