دکتر امیر دریانی

4 تفاوت، لیفت صورت یا تزریق چربی؟

لیفت صورت

آنچه در این مقاله میخوانید:

همه عاشق زیبایی اند و تمایل به حفظ زیبایی دارند ولی با گذر زمان و افزایش سن زیبایی رو به زوال میرود. یکی از راه های حفظ زیبایی در چهره، لیفت صورت است.

کاهش قوام پوست و ظهور علائم پیری در صورت، دلایل مختلفی از جمله؛ نازک شدن پوست، کاهش میزان چربی صورت، نیروی گرانش، آسیب های ناشی از تماس با نور خورشید، مصرف سیگار و دخانیات، عوامل ژنتیکی و استرس، دارد. حال این سوال به ذهنتان خطور می‌کند: آیا راهی برای بازگرداندن جوانی پوست وجود دارد؟
برای پاسخ به این سوال باید گفت، بله! برای رفع چین و چروک صورت، روش‌های مختلف جراحی و غیر جراحی وجود دارد که بسته به شرایط و خواست شما و البته معاینه و تشخیص جراح زیبایی، قابل انجام هستند.

معمولا روش‌های غیر جراحی مانند تزریق چربی نتایج کوتاه مدتی دارند و چین و چروک‌های عمیق را نمی‌توانند رفع کنند؛ ولی روش‌های جراحی مانند لیفت صورت و لیفت ابرو، تغییرات بیشتری در چهره ایجاد می‌کنند و ماندگارتر هستند.

روش مناسب برای جوانسازی صورت

روند پیری افراد بنا به شرایط زندگی آن متفاوت از هر فرد دیگر است اما علائم خاصی از پیری وجود دارد که اگر قبل از ۳۵ سالگی متوجه آنها شوید به عنوان “پیری زودرس” تلقی می‌شود.

زمانی که نشانه‌های پیری در صورت نمایان می‌شوند، فرد به دنبال مناسب‌ترین و ماندگارترین راه برای جوان سازی و لیفت صورت و پوست خود می‌گردد.

لیفت صورت

تزریق چربی

تزریق چربی که به عنوان پیوند چربی و یا انتقال چربی نیز شناخته می‌شود، یک راه عالی برای استفاده از چربی طبیعی خود فرد به عنوان یک پرکننده پوستی است. امروزه جراحان زیبایی برای جوان‌سازی صورت مقادیر کمی چربی را از بدن خود فرد استخراج کرده و به نواحی مختلف بدن که نیاز به تزریق داشته باشد، تزریق می‌کنند.

جراح با استفاده از این تکنیک، مقداری چربی را با لیپوساکشن از بخش‌هایی که از توده چربی بالایی برخوردار باشند مثل شکم، ران، پهلو و…. جدا کرده و به نقاطی که نیاز به جوانسازی، ترمیم بافت و یا لیفت دارند مانند: صورت، زیر فک، لب‌ها،  گونه‌ها، همچنین اطراف بینی، خط اشک، پلک بالا، پیشانی، چانه، گردن و… تزریق می‌کند.

در صورتی که این تزریق توسط بهترین دکتر تزریق چربی به صورت انجام شود، هیچ گونه عارضه و خطری به همراه نخواهد داشت.

جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت، راه‌حلی دائمی برای رفع افتادگی و چین و چروک‌های صورت است. با استفاده از این روش، برش‌هایی کوچک روی پوست ایجاد شده، پوست صورت کشیده شده، قسمتهای اضافی آن جدا شده و در نهایت ظاهری جوان‌تر برای فرد به‌وجود می‌آورد. اگر میزان افتادگی و چین و چروک پوست زیاد باشد، جراحی لیفت صورت گزینه‌ای مناسب به‌حساب می‌آید چرا که در طی این عمل پوست بیشتر و بهتر ترمیم شده و به مدت زمان زیادی نیز اثر آن باقی می‌ماند.

جراحی لیفت ابرو 

جراحی لیفت ابرو به روش های مختلفی قابل انجام است. جراح فوق تخصص زیبایی قبل از جراحی در مورد روش جراحی با توجه به خواسته و شرایط شما، بهترین روش را برای شما پیشنهاد خواهد داد.

در جراحی لیفت ابرو به روش کلاسیک جراح برشی در خط رویش مو‌ها و یا داخل سر ایجاد کرده و عضلات زیرین در طی این عمل کشیده شده و پوست اضافی بریده میشود در نتیجه عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک شده‌اند ضعیف شده و کشیده میشود. نتیجه کار رفع چین و چروک عمیق اطراف چشم خواهد بود.

لیفت ابرو

در روش اندوسکوپی دو برش در شقیقه‌ها و دو برش در قسمت میانی سر زده می‌شود که برش ها اغلب قابل دیدن نیست سپس اندوسکوپ را از طریق برش ها وارد بافت کرده و به کمک تصاویری که از طریق دوربین‌هایی که به اندوسکوپ متصل است به مانیتور ارسال شده و جراحی انجام میشود. این روش معمولا برای زیباجویانی که افتادگی‌های خفیف دارند توصیه میشود.

جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی

به منظور رفع علائم پیری و جوانسازی و کشیده شدن چشم‌ها انجام میشود. این جراحی با برش پوست پلک به منظور خارج کردن چربی‌های اضافه انجام میشود که در پی آن حجم چربی پشت پلک‌ها کم شده و چین و چروک‌های اطراف چشم باز میشوند و جوانی و شادابی به چهره‌تان باز میگردد. بلفاروپلاستی از جمله روش های جوانسازی پوست است که می تواند به صورت مکمل و همزمان با لیفت صورت انجام شود.

جراحی پلک جز جراحی‌های سرپایی است در این جراحی زیباجو با توجه به تشخیص جراح بیهوش یا بی‌حس میشود و به مدت ۲الی ۳ ساعت به طول می‌انجامد. این جراحی محدودیتی بر اساس سن ندارد و جراحی بلفاروپلاستی ۱۰ الی ۱۲ سال ماندگاری دارد و پس از آن ممکن است دوباره نیاز به جراحی داشته باشید که کاملا طبیعی است.

بهترین انتخاب برای ترمیم پوست

جراحی لیفت صورت می‌تواند افتادگی پوست و ماهیچه را برطرف ‌کند. میزان ترمیم پوست بعد از این عمل در مقایسه با تزریق چربی (یا تزریق ژل)، بیشتر و ماندگاری آن طولانی‌تر است. جراحی لیفت صورت، موثرترین روش برای رفع افتادگی پوست و ماهیچه محسوب می‌شود. اما ترکیب این دو روش‌ می‌تواند نتایج چشمگیری را به همراه داشته باشد و چهره فرد را طبیعی و جوان کند.

لیفت صورت و تزریق چربی

در واقع با استفاده از این روش‌ها می‌توان حجم از دست رفته‌ی کل صورت را بازیابی کرد و چین و چروک‌ها را کاهش داد اما این روش ها به تنهایی نمی‌توانند اثر شگرفی روی پوست فرد ایجاد کنند.

لیفت صورت

متأسفانه بخش زیادی از نشانه‌های پیری مانند: چین و چروک‌های عمیق، خطوط باریک دور لب، افتادگی پوست گردن و غبغب تنها از طریق تزریق چربی قابل درمان نیست چرا که معمولا از تزریق چربی برای رفع چروک‌های سطحی پوست استفاده می‌شود و باید از لیفت صورت کمک گرفت. این عمل جراحی، برای درمان بخش پایینی صورت و گردن استفاده می‌شود.
بنابراین می‌توان با ترکیب لیفت صورت و تزریق چربی، گونه‌ها را برجسته کرده و افتادگی بخش‌های مختلف صورت را برطرف کرد. در واقع نتایجی که با ترکیب این دو عمل حاصل می‌شود، به تنهایی قابل دست‌یابی نیست.

در نتیجه بهترین جراح لیفت صورت، با دانستن تکنینک‌‍‌های نوین جراحی در ترکیب دو روش می‌تواند با یک تیر دونشان بزند. نخست اینکه با استفاده از جراحی لیفت صورت، افتادگی و پیری پوست را رفع کند و همچنین با تزریق چربی، تمام قسمت‌هایی از پوست را که چربی و حجم خود را از دست داده اند، پر کند. در چنین شرایطی ماندگاری جراحی نیز به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و فرد می‌تواند حداقل تا ۱۰ سال از داشتن یک چهره زیبا، جذاب و جوان لذت ببرد.

آیا دوره نقاهت در ترکیب جراحی تزریق چربی با لیفت صورت افزایش می‌یابد؟

با اضافه شدن فرآیند تزریق چربی به لیفت صورت، دوره نقاهت افزایش نخواهد یافت. فقط ممکن است میزان تورم و کبودی افزایش پیدا کرده که طی دو هفته بهبود می‌یابد. تشخیص ترکیب این دو جراحی به صورت همزمان با توجه به شرایط بیمار به عهده جراح پلاستیک است و گاهی اوقات متخصص جراحی ترکیبی و همزمان را توصیه نمی‌کند.

آیا تمام داوطلبان به تزریق چربی در طی عمل لیفت نیاز دارند؟

در برخی افراد با بالارفتن سن، چربی‌های صورت از بین نمی‌رود، در نتیجه تنها به لیفت صورت نیاز خواهند داشت در برخی دیگر نیز با افزایش سن، میزان چربی صورت کاهش می‌یابد که در این صورت به تزریق چربی نیاز خواهند داشت.

تزریق چربی و لیفت صورت به طور همزمان، برای همه افراد نیاز نیست. تشخیص دقیق اینکه چه روشی برای برطرف کردن افتادگی‌های صورت و لیفت صورت شما بهتر خواهد بود، به عهده جراح پلاستیک است

جراح معمولا با توجه به شرایط سنی و سلامتی بیمار، میزان آسیب دیدگی، شرایط ناحیه تحت درمان، نوع پوست و … مناسب‌ترین روش را به شما پیشنهاد می‌کند.