دکتر امیر دریانی

9 مزیت رینوپلاستی

رینوپلاستی بسته

آنچه در این مقاله میخوانید:

جراحی رینوپلاستی بهترین راه برای تغییر ظاهر بینی بدون ماندن جای زخم است. در رینوپلاستی که جراحی با برش خارجی روی کلوملا انجام می‌شود، جراح با ایجاد دو برش در داخل بینی جراحی را پیش می‌برد و به همین دلیل هیچ جای اسکار یا بخیه نخواهید داشت. با این وجود جراحی رینوپلاستی محدودیت‌هایی نیز دارد، در جراحی رینوپلاستی با یک برش قدرت عمل و تسلط جراح کم است. و جراح نمیتواند پوست و غضروف بینی را به راحتی بلند کند و به ساختار زیرین بینی بخصوص استخوان بینی تسلط داشته باشد.

رینوپلاستی بسته اغلب برای رفع مشکلات جزئی مثل بهبود ظاهر نوک بینی یا کوتاه کردن طول بینی و از بین بردن قوز و برآمدگی بینی استفاده می‌شود. برای رفع مشکلات و ناهنجاری‌های بیشتر جراح رینوپلاستی باید از روش باز استفاده کند.

علاوه بر نبودن جای اسکار، جراحی رینوپلاستی بسته سریع‌تر انجام می‌شود و تورم و دوره نقاهت کمی دارد و معمولا تحت بیهوشی انجام می‌شود.

جراح رینوپلاستی بسته پس از بیهوشی کامل برش‌ها را ایجاد کرده و سپس پوست را از غضروف جدا می‌کند و با تراشیدن یا افزودن غضروف یا استخوان به بینی شکل می‌دهد. پس از شکل دهی به بینی برش‌ها را بخیه زده و گچ‎گیری بینی انجام می‌شود. مدت زمان جراحی رینوپلاستی بسته ۲ ساعت است.

رینوپلاستی بسته

رینوپلاستی بسته و بدون تامپون

جراحان در گذشته برای جلوگیری از خون‌ریزی از تامپون یا فیتیله استفاده می‌کردند که قرار گرفتن این فیتیله‌ها در بینی برای متقاضیان جراحی رینوپلاستی بسیار دردناک بود. حال جراحان به جای تامپون یا فیتیله از اسپلینت استفاده می‌کنند. کارکرد اسپیلنت همانند تامپون است با این تفاوت که از جنس سیلیکون ساخته شده و دیگر دردی برای زیباجویان که رینوپلاستی بسته انجام داده‌اند به‌وجود نمی‌آورد.

نکات قابل توجه قبل از انجام جراحی رینوپلاستی بسته

  • زیباجویان باید قبل از جراحی رینوپلاستی بسته با جراح خود جلسه مشاوره داشته باشند تا در مورد وضعیت و نتیجه دلخواه صحبت کنند.
  • در جلسه مشاوره باید درمورد سوابق پزشکی خود و دارو‌ها یا مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید به جراح رینوپلاسی اطلاع دهید.
  • قبل از جراحی رینوپلاستی بسته از مصرف دارو‌های رقیق کننده خون مثل ایبوپروفن یا آسپرین و الکل خودداری کنید.
  • مصرف دخانیات می‌تواند روند بهبودی را کند و طولانی کند پس بهتر است قبل از جراحی سیگار را ترک کنید.

جراحی رینوپلاستی بسته پرزرویشن

در جراحی رینوپلاستی بسته هدف این است که علاوه بر اصلاح فرم، آناتومی طبیعی بنی را حفظ می‌کند و آسیب دیدگی بافت زیرین کم می‌شود.

دوران بهبودی بعد از جراحی بینی به روش بسته

پس از انجام جراحی رینوپلاستی بسته، موارد زیر را رعایت کنید تا روند بهبودی سریع تر شود و بهترین نتیجه را از جراحی رینوپلاستی بسته بگیرید.

  • فعالیت شدید یا ورزش‌های سنگین
  • صحبت کردن و حرکت زیاد فک ممنوع است
  • پاک کردن محکم بینی و فشار دادن عضلات اطراف بینی باعث آسیب به بینی می‌شود.
  • از شنا کردن و برخورد آب به محل جراحی خودداری کنید.
  • از خوابیدن روی صورت به طوری که به عضلات گونه فشار وارد شود خودداری کنید.
  • خوردن غذاهای ناسالم، چرب و پرنمک ممنوع

معمولا بعد از یک هفته، پانسمان بینی شما باز می‌شود و ساختار بینی جدید شما آشکار می‎شود. وجود مقداری کبودی و تورم در اطراف بینی طبیعی است و پس از چند ساعت برطرف می‌شود. پس از باز کردن پانسمان بینی می‌توانید فعالیت‌های قبلی خود را از سر بگیرید.

کاندیدای رینوپلاستی بسته:

  • زیباجویانی که بینی‌شان شکل پیچیده نداشته باشد.
  • افرادی که بینی نا متقارن نداشته باشند.
  • افرادی که نوک بینی متناسبی داشته باشند.
  • زیباجویانی که فرم بینی‌شان ایراد جزئی داشته باشد.

مزایای رینوپلاستی بسته

۱. زمان کوتاه‌تر جراحی رینوپلاستی بسته

زمان جراحی رینوپلاستی بسته کم است و همین مورد جز یکی از مهمترین عوامل زیباجویان برای انتخاب این جراحی است. این روش جراحی نسبت به بقیه روش‌‌ها ۴۰ دقیقه زودتر تمام می‌شود.

۲. زخم کمتر در رینوپلاستی بسته

چون در رینوپلاستی بسته برش خارجی ایجاد نمی‌شود، پس هیچ جای اسکاری وجود نخواهد داشت. برش‌های این جراحی در داخل بینی ایجاد می‌شود.

۳. گردش خون بیشتر در قسمت پوست نوک بینی

از آنجا که این روش نیازی به برش در کلوملا ندارد، گردش خون در پوست بینی متوقف نمی‌شود در نتیجه تورم در بینی کمتر خواهد بود. گردش خون در پوست باعث بهبود سریع‌تر محل جراحی خواهد بود.

خطوط جراحی رینوپلاستی بسته

۴. دوران نقاهت کمتر

 جراحی رینوپلاستی بسته نسبت به روش های دیگر دوران نقاهت کمتری دارد. پس از یک هفته می‌توانید به روتین قبلی خود برگردید.

۵. بهبود شکل و ظاهر صورت

جراحی رینوپلاستی بسته می‌تواند شکل و ظاهر بینی زیباجو را تغییر داده و چهره شما را جوان‌تر و جذاب‌تر نمایید.

۶. افزایش اعتماد به نفس

مطمئنا هر فردی با داشتن یک صورت زیبا و جذاب، احساس خوبی در مورد خود پیدا کرده و اعتماد به نفس او افزایش می‌یابد.

۷. تغییر در سبک زندگی

 پس از جراحی بینی برای حفظ زیبایی باید سبک زندگی شما تغییر کند.

۸. بهبود عملکرد تنفس

زیباجویانی که در اثر کجی بینی یا شکستگی دچار تنگی نفس شده بودند جراحی رینوپلاستی به بهبود عملکرد تنفس آنها کمک شایانی می‌کند.

۹. بهبود کیفیت خواب

اصلاح ایرادات و نقصان بینی و تغییر ساختار آن به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند.

هزینه جراحی بینی به روش بسته

هزینه جراحی رینوپلاستی باز یا رینوپلاستی بسته به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله مواردی که بیشترین تاثیر را در هزینه جراحی رینوپلاستی دارند:

  • سابقه و مهارت جراح
  • امکانات بیمارستان و مرکزی که در آن جراحی انجام دادید.
  • آزمایشات قبل و بعد از جراحی
  • دستمزد جراح

جمع بندی

انتخاب روش جراحی به عهده جراح متخصص رینوپلاستی است و نسبت به وضعیت زیباجو تایین می‌شود. البته قبل از اقدام به جراحی انتخاب بهترین جراح رینوپلاستی اولویت دارد. با توجه به اینکه رینوپلاستی عملی فوق حساس است و هرگونه خطا ممکن است خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، زیباجویان حتما باید در انتخاب جراح وسواس به خرج دهند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

اگر تا به حال تجربه جراحی نداشتید حتما در جلسه مشاوره در مورد ترس‌های خود با جراح صحبت کنید و از ایشان بخواهید تا روند جراحی را به شما توضیح دهد و شما را با جراحی رینوپلاستی بیشتر آشنا کند. به یاد داشته باشید که هر چقدر اطلاعات شما از جراحی بیشتر باشد، راحت تر روند جراحی را سپری خواهید کرد.