دکتر امیر دریانی

لیفت باسن برزیلی، قیمت و شرایط عمل

باسن برزیلی

آنچه در این مقاله میخوانید:

فرم متناسب باسن در بانوان جز معیار‌های زیبایی محسوب می‌شود به همین علت لیفت باسن برزیلی جز محبوبترین جراحی‌های زیبایی در بین خانم‌هاست. در لیفت باسن برزیلی جراح فوق تخصص زیبایی با استفاده از لیپوساکشن چربی اشباع شده در مناطقی از بدن مانند: شکم و کمر و پهلو و…. را برداشته و بخشی از چربی را به باسن تزریق کرده و به باسن یک شکل ساعت شنی می‌دهد.

لیفت باسن برزیلی(BBL) جز جراحی‌های پیکر تراشی است. در لیفت باسن چربی را از یک قسمت بدن خارج و به باسن انتقال می‌دهند. این کار باعث ایجاد پری بیشتر در باسن و تغییر ظاهر آن می‌شود. لیفت باسن می‌تواند مواردی مانند افتادگی و بی شکلی باسن را که به دلیل افزایش سن رخ داده، تغییر دهد.

برخلاف سایر جراحی‌های زیبایی که از ایمپلنت یا پروتز برای حجم دهی استفاده می‌شود در لیفت باسن برزیلی نمیتوان از سیلیکون‌ها یا ایمپلنت‌ها استفاده کردبنابراین برای فرمدهی و حجیم‌تر کردن باسن از روش انتقال چربی استفاده می‌شود. به همین دلیل لیفت باسن از نتیجه طبیعی‌تری برخوردار است و روشی کاملا بی‌خطر است.

مراحل جراحی لیفت باسن برزیلی

لیفت باسن برزیلی بسته به روش جراحی ۲ تا ۴ ساعت زمان می برد.

مشخص کردن محل انتقال چربی برای باسن برزیلی

قبل از اقدام به جراحی حتما با جراح فوق تخصص زیبایی در مورد انتظاراتتان از نتیجه جراحی صحبت کنین. جراح قبل از جراحی نقاط برداشت و انتقال چربی را مشخص می‌کند و پس از آن از ناحیه مورد نظر برای جراحی عکس گرفته می‌شود.

بی هوشی

  • قبل از انتقال به اتاق عمل به دست شما آنژیوکت زده می شود. برخی جراحان بی هوشی عمومی را برای جراحی نواحی بزرگ تر ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر بی حسی موضعی را ترجیح می دهند چون معتقدند وقتی بیمار بیدار است درمان ایمن تر است.
  • بی هوشی عمومی (کاملاً در خواب هستید) از طریق آنژیوکت انجام خواهد شد.
  • بی حسی موضعی از طریق تزریق انجام می شود، بنابراین شما بیدار خواهید بود اما نواحی درمان بی حس می شوند. در این حالت، با استفاده از آرام بخش شما آرام و خواب آلود خواهید بود. هنگامی که در مورد برنامه بی هوشی با جراح صحبت می کنید، در نظر داشته باشید که برخی افراد که این جراحی را با بی حسی موضعی انجام داده اند، درد زیادی را حتی با آرام بخش طی جراحی تجربه کرده اند.

لیپوساکشن

  • برای آماده شدن برای جراحی، شما را به اتاق عمل منتقل می کنند، که در آن پوستتان با یک ضدعفونی کننده مانند بتادین تمیز خواهد شد.
  • جراح شما قبل از لیپوساکشن ترکیبی از آب شور، اپی نفرین و لیدوکائین (برای کاهش خونریزی و کبودی) تزریق می کند.
  • معمولاً چربی شما تصفیه می شود تا سالم ترین سلول ها برای انتقال استخراج شود. برخی جراحان از دستگاهی استفاده می کنند که چربی را هنگام خارج شدن تصفیه می کند تا بلافاصله برای استفاده آماده شوند.

انتقال چربی

  • هنگامی که چربی پردازش شد، جراح شما آن را به بافت زیر پوست شما تزریق خواهد کرد. برخی جراحان تزریق را با کانولای نوک تیز با لوله نازک انجام می دهند و برخی دیگر کنترل بهتری با سرنگ دارند.
  • جراح به انتقال چربی به زیر پوست باسن ادامه می دهد تا زمانی که به زیباترین نتیجه برسد.

مقدار چربی منتقل شده

مقدار چربی که می تواند به طور ایمن منتقل شود توسط جراح شما تعیین می شود و به اندازه فعلی شما، ظرفیت بافت نرم باسن و اهداف شما بستگی دارد. برای اکثر افراد حداقل به ۲۵۰ تا ۳۰۰ سی سی در هر طرف برای تغییر اندازه نیاز است.

با توجه به این که مقدار زیادی از چربی زنده باقی نمی ماند، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که چربی بیشتری تزریق شود. با این حال، برخی پزشکان معتقدند که تزریق بیش از حد می تواند منجر به افزایش مرگ سلول های چربی شود. محدودیت منطقی برای حجم چربی قابل انتقال وجود دارد. به عنوان مثال، یک قایق نجات که ۲۰ نفر را نگه می دارد، نمی تواند ۵۰ نفر را در خود جا بدهد، قایق غرق شده و همه ناپدید می شوند. مقدار انتقال در هر فرد متفاوت است و به حجم خود ناحیه گیرنده بستگی دارد.

اگر نتایج دلخواه شما به مقدار چربی بیشتر از آن چه که می توان در یک جراحی منتقل کرد نیاز دارد می توانید این جراحی را برای دومین بار یا سومین بار انجام دهید. یک سوم از بیماران من برای جراحی دوم بر می‌گردند. همچنین ممکن است که جراح شما ترکیبی از انتقال چربی و ایمپلنت را برای رسیدن به نتیجه دلخواه شما توصیه کند.

انتقال چربی به باسن

مزیت لیفت باسن برزیلی

  • لیفت باسن برزیلی می تواند نتایج بسیار طبیعی به همراه داشته باشد.
  • این روش همچنین کمر، پهلو، پشت و سایر قسمت هایی که می خواهید چربی اضافی آن را کاهش دهید را فرم می دهد.
  • چربی که از انتقال جان سالم به در می برد به طور دائمی باقی می ماند، بنابراین نتایج طولانی مدت هستند. مشروط بر اینکه دچار افزایش یا کاهش وزن نشوید.
  • چون از چربی بدن خود شما استفاده می شود هیچ واکنش آلرژیک یا پس زدن وجود ندارد.
  • با تزریق صحیح چربی به بافت زیر پوست، این روش بی خطر و ایمن خواهد بود.
  • زخم های BBL سطحی هستند و شامل بریدگی های کوچک برای لیپوساکشن می شود.
  • اغلب افراد از نتیجه درمان خود راضی هستند.

کاندیدای مناسب برای لیفت باسن برزیلی

داشتن باسن برزیلی می‌تواند یک گزینه عالی برای بهبود شکل و اندازه باسن باشد. با این حال، متقاضیان برای انجام این جراحی باید شرایط خاصی داشته و از سلامت کافی برخوردار باشند. داشتن انتظارات واقع‌بینانه در مورد جراحی، زمان بهبودی و نتایج مهم است.

علیرغم نام این جراحی، لیفت باسن برزیلی یک روش سنتی «لیفتینگ» نیست، چون در این جراحی هدف درمان افتادگی پوست روی باسن نیست. بنابراین اگر افتادگی پوست روی باسن یا ران شما زیاد است و این آزار‌دهنده به نظر می‌رسد، جراحی لیفت ران و باسن می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. برای داشتن باسن برزیلی مانند هر جراحی زیبایی باید مراقبت‌های ویژه‌ای انجام دهید. این مراقبت‌ها به صورت زیر هستند:

  • تا دوهفته پس از جراحی نمی‌توانید روی باسن خود بنشینید و باید به پهلو یا روی شکم بخوابید تا این ناحیه کاملاً بهبود یابد.
  • باسن شما ممکن است برای چند هفته پس از جراحی متورم شود. برای کاهش تورم در ناحیه فک تحت جراحی می‌تواند از کمپرس یخ به مدت یک هفته یا بیشتر استفاده کنید.
  • ممکن است به بیش از یکبار جراحی نیاز داشته باشید تا اینکه به نتایج دقیق مورد نظر خود برسید. همچنین ممکن است مشاهده نتایج کامل عمل اولیه حدود شش ماه طول بکشد.

لیفت باسن تا سالیان طولانی بدون تغییر باقی می‌ماند. سلول‌های چربی که با لیپوساکشن برداشته می‌شوند دوباره به ناحیه اول خود برنمی‌گردند و سلول‌های چربی که به باسن منتقل شده‌اند، برای سال‌ها آنجا می‌مانند. با این حال، نوسانات وزنی قابل توجه، می‌توانند نتایج عمل را تحت تأثیر قرار دهند، بنابراین وزن ثابتی داشته باشید تا نتایج خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید. اگر اضافه وزن بالایی دارید بهتر است قبل از انجام لیفت باسن با استفاده از رژیم، تمرینات ورزشی و حتی جراحی‌های چاقی مانند اسلیو معده و بای پس معده به محدوده وزن ایده‌آل و نرمال دست پیدا کنید.

نتایج معمولاً ظرف ۶ ماه بعد جراحی با برطرف شدن تورم باقیمانده و پس از بهبودی کامل، مشخص می‌شوند. در این زمان، باسن‌ها منحنی‌تر شده و تناسب پایین‌تنه بهبود می‌یابد.

انجام لیفت باسن برزیلی بوسیله بهترین جراح زیبایی در تهران، یک روش مفید با نتایج طولانی‌مدت در پی خواهد داشت. بهترین راه برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و انتخاب بهترین جراح، ملاقات با یک فوق تخصص جراحی زیبایی است که دارای بورد تخصصی و مهارت و تجربه بالایی باشد.

دوره نقاهت لیفت برزیلی باسن

دوره نقاهت بین ۲ تا ۶ هفته است اما باید ۱۰ تا ۱۴ روز از کار خود مرخصی بگیرید. به خاطر داشته باشید که دوره بهبود در هر فرد متفاوت است.

درد پس از حدود یک هفته کاهش پیدا می کند. بسیار مهم است که دستورالعمل پزشک خود را برای کنترل درد دنبال کنید. به عنوان مثال، چون پوست شما بی حس خواهد شد، برای جلوگیری از سوختن پوست مهم است که از یخ یا تشک گرم در اطراف ناحیه درمان استفاده نکنید. همچنین آگاه باشید که گارمنت با مزایا و معایبی همراه است. فشار زیاد گارمنت می تواند به پوست لیپوساکشن شده آسیب برساند. به همین دلیل توصیه می شود حدود یک ساعت در روز از گارمنت استفاده نکنید.

طی ماه اول از ورزش سنگین اجتناب کنید. هنگامی که جراح شما اجازه داد ورزش هایی از قبیل اسکوات، لانج و غیره می توانند نتایج شما را بهبود ببخشند. دقت کنید که وقتی به باشگاه بر می گردید زیاده روی نکنید. دوره نقاهت BBL هشت هفته زمان لازم دارد.

شما باید حداقل به مدت دو هفته از نشستن مستقیم روی باسن اجتناب کنید تا زمان کافی برای تامین خون برای پیوند چربی داشته باشید. فشار ناشی از نشستن می تواند نتایج شما را با کشستن سلول های چربی تزریق شده به خطر بیاندازد. هنگامی که سلول های چربی پردازش شده تزریق می شوند، تنها راه زنده ماندن آن ها رشد رگ های خونی است. اگر این ناحیه با نشستن له شود، مواد مغذی نمی توانند در سلول ها پخش شوند، در نتیجه رگ های خونی شانسی برای رشد درون آن ندارند و چربی می میرد. بعد از دوهفته جراح ممکن است به شما اجازه دهد بر روی یک بالش مخصوص (دونات شکل) بنشینید تا فشار به ران منتقل شود.

گارمنت

شما باید تا ۶ هفته برای جلوگیری از کبودی و کمک به جمع شدن پوست شل گارمنت بپوشید. همچنین ممکن است پزشک برای کمک به کنترل عوارض جانبی BBL ماساژ را توصیه کند. دقت کنید که هر کسی که ماساژ انجام می دهد، تجربه مراقبت های پس از لیفت برزیلی را داشته باشد. ماساژ محل اشتباه می تواند برای نتایج شما مضر باشد.

روند بهبودی لیفت باسن برزیلی

لیفت باسن برزیلی نیز همانند دیگر جراحی زیبایی نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد. تا دو هفته پس از جراحی نمی‌توانید روی باسن بنشینید و باید به پهلو یا روی شکم بخوابید تا زمانی که ناحیه عمل شده کاملا بهبود پیدا کند.

باسن برزیلی ممکن است برای چند هفته پس از بهبودی متورم شود. به‌طور کلی اثرات این جراحی از چند ماه تا چند سال باقی خواهد ماند. چه افرادی کاندیدای خوبی برای انجام لیفت باسن برزیلی هستند. همیشه باید قبل از تصمیم برای این عمل زیبایی با پزشک مشورت داشته باشید. معمولا در این مواقع پزشک اجازه انجام این عمل زیبایی را به شما خواهد داد:

  • شکل طبیعی باسن را به دلیل سن یا تغییرات وزنی از دست داده‌اید.
  • چربی کافی در نواحی دیگر بدن برای انتقال چربی داشته باشید.
  • سیگار نکشید.
  • وزن مناسبی برای انجام این عمل جراحی دارید.
  • سبک زندگی سالم از جمله انجام تمرینات ورزشی منظم داشته باشید.

هزینه لیفت باسن برزیلی

هزینه این عمل زیبایی بسته به عوامل مختلفی تعیین می‌شود که این موارد به شرح زیر است:

  • شهری که در آن سکونت دارید یا قصد جراحی دارید.
  • کلینیک یا بیمارستانی که برای جراحی مراجعه می‌کنید.
  • میزان تجربه پزشکی که برای عمل به او مراجعه کرده‌اید.
  • مدت زمانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید.
  • آزمایشات و داروهایی که قبل یا پس از جراحی نیاز دارید.

نتایج لیفت باسن برزیلی تا چه زمانی باقی می‌ماند

در اغلب مواقع نتایج به اینگونه بوده است که تنها ۸۰ درصد از چربی تزریق شده باقی می‌ماند؛ بنابراین بسیاری از بیماران ممکن است در آینده نیاز به جراحی مجدد داشته باشند. به‌طور کلی مدت زمان باقی ماندن این نتایج به درصد چربی تزریق شده بستگی دارد. 

این نکته را نیز در نظر داشته باشید اگر بیمار افزایش وزن بعد از عمل داشته باشد، سلول‌های باقی مانده بیشتر و بزرگتر می‌شود. اگر فرد کاهش وزن داشته باشد، آن سلول‌های چربی باقی مانده کوچک‌تر خواهند شد.