دکتر امیر دریانی

نکات مهم برای لیفت کمر

جراحی لیفت کمر

آنچه در این مقاله میخوانید:

همه به دنبال کمری زیبا و خوش‌فرم هستند لیفت کمر جز جراحی‌های پرطرفدار پیکرتراشی است. ممکن است زیباجویان به دلیل رژیم‌های نامناسب، زایمان و یا جراحی اسلیو معده کاهش وزن زیادی را تجربه کنند. کاهش وزن ناگهانی در حجم بالا باعث شل شدگی و آویزان شدن پوست بدن می‌شود که خود برای زیباجویان آزار دهنده است.

چربی‌های انباشته شده در ناخیه کمر مقاوم اند و به راحتی توسط رژیم‌های غذایی یا ورزش از بین نمی‌روند برای از بین بردن این چربی‌ها تنها راه جراحی لیفت کمر و پشت است که به وسیله‌ی برداشتن چربی‌ها و بافت اضافی پوست انجام می‌شود. لیفت کمر چین‌خوردگی‌های ناشی از انباشت چربی در ناحیه کمر را نیز از بین می‌برد. لیپوماتیک و دیگر روش‌های پیکر تراشی را می‌توان همزمان با لیفت کمر انجام می‌شود که باعث خوش‌فرمی بیشتر اندام می‌شود.

انواع جراحی لیفت کمر

لیفت لاین سوتین

لیفت لاین سوتین معمولا برای اصلاح و تغییر شکل بخش بالایی و میانی کمر پیشنهاد می‌شود و برای مردان و زنان قابل انجام است محل این جراحی در امتداد پشت و زیر شانه زیباجو است. در لیفت خط سوتین، مقار لیفت بیشتری در پشت و کمر انجام می‌شود و ظاهر کلی بدن را سفت‌تر خواهد کرد

لیفت عمودی کمر

در لیفت عمودی کمر پوست و چربی اضافی از کمر و شکم خذف می‌شود.محل این نوع جراحی از بالای استخوان های لگن تا استخوان بازو است. در لیفت عمودی جراح می‌تواند پوست کمتری را برداشته و از بین ببرد.

جای اسکار در هر دو روش بالا برجای نخواهد ماند و بخش‌های جراحی شده توسط لباس زیر شما پوشانده می‌شود.

لیفت کمر به چه صورت انجام می شود؟

این نوع جراحی لیفت، می‌تواند همزمان با پیکرتراشی ویا ابدومینوپلاستی انجام می‌شود لیفت کمر خود نیز جز جراحی‌های پیکرتراشی است.

ابتدا توده چربی انباشته و اضافی که در قسمت پشت کمر ایجاد شده‌ است، تخلیه می‌گردد. و پوستی اضافی را که شل و آویزان شده را با جراحی برمی‌دارند. گاهی تخلیه چربی پشت کمر و حذف پوست اضافه کافی نیست چرا که به‌دلیل کشش زیاد، خاصیت الاستیکی خود را از دست می‌دهد به‌همین دلیل، لیفت طبیعی پوست کمر به صورت خودبه خودی و با ورزش‌های سخت انجام نمی‌شود و بهتر است از جراحی لیفت کمر کمک بگیرید در این جراحی، بسته به فرم بدن و میزان افتادگی پوست، از روش‌های متفاوتی برای جراحی استفاده می‌شود.

در نتیجه جراحی، ناحیه پشت کمر بدون چربی و بدون افتادگی خواهد بود جراح فوق تخصص زیبایی محل جراحی برای لیفت کمر را قبل از عمل و پس از معاینه فرم کمر شما تعیین می‌کند.

جراحی لیفت کمر به مدت ۲ الی ۵ ساعت به طول می‌انجامد و طول جراحی زیباجو تحت بیهوشی قرار خواهد گرفت.

لیفت کمر

زیباجویانی که که متقاضی انجام جراحی لیفت کمر هستند، اگر دچار چاقی های موضعی در ناحیه شکم و پهلو باشند می‌توانند همزمان لیپوماتیک شکم و پهلو را نیز انجام دهند.

جای اسکار در لیفت کمر

جای اسکار در جراحی لیفت کمر به صورت افقی و در دو سمت ستون فقرات و زیر خط سوتین قرار دارد میزان اسکار در جراحی زیبایی بیشتر از هر عاملی به مهارت جراح بستگس دارد. عوامل دیگری نیز در باقی ماندن اسکار تاثیر دارد برخی از این عوامل شامل:

  • ظرافت دوخت
  • میزان ترمیم پوستی زیباجو
  • استفاده از گن برای جلوگیری از کشیدگی پوست چرا که کشیده شدن پوست در حین خم شدن باعث افزایش اسکار می شود
  • و استفاده از مواد غذایی و کرم‌های ترمیم کننده مناسب

آمادگی قبل از جراحی لیفت کمر

قبل از اقدام به لیفت کمر حتما با یک جراح فوق تخصص زیبایی مشورت کنید تا با شما در مورد بهترین و مناسب‌ترین روش لیفت کمر با توجه به اندام و فرم بدنی شما مشاوره کافی دهد و همچنین در مورد انتظارات و نتایج جراحی و البته در مورد جراحی‌های همزمان با جراحی لیفت کمر صحبت خواهند کرد.

قبل از جراحی حتما باید آزمایشات لازم را انجام دهید تا جراح از سابقه پزشکی و سلامت عمومی شما مطلع شود. از مصرف دخانیات حداقل یک ماه قبل از جراحی خودداری کنید و BMI خود را در محدوده نرمال قرار دهید. بسته به نیاز بدنی شما ممکن است جراح داروها و مکمل‌هایی تجویز کند و یا توضیه مند تا مصرف برخی دارو‌ها را متوقف کنید.

مراقبت های قبل از جراحی لیفت کمر

این جراحی مانند هر جراحی دیگر نیازمند رعایت یک سری نکات می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید.
  • در صورت وجود حساسیت دارویی، حتما جراح خود را مطلع کنید.
  • همچنین حداقل به مدت یک ماه از مصرف الکل و دخانیات اجتناب کنید.
  • جراح فوق تخصص زیبایی را در رابطه با سوابق پزشکی و دارویی خود مطلع نمایید.

مراقبت های پس از جراحی لیفت کمر

مراقبت‌های پس از جراحی تاثیر مستقیم و بسیار زیادی در نتیجه جراحی و روند بهبودی دارد.

  • حداقل به مدت یک هفته پس از جراحی لیفت کمر استحمام نکنید.
  • از سه روز پس از جراحی می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.
  • به توصیه جراح تا چند روز پس از جراحی از سوتین های تنگ و سفت استفاده نکنید.
  • بانداژ و گن‌های طبی برای مراقبت از کمر بسیار ضروری است.
  • نشستن طولانی مدت و یا دائم روی صندلی و یا تکیه به پشتی صندلی باید حداقل ۳ هفته صبر کنید.
  • برای کنترل درد مسکن‌های تجویزی جراح بسیار موثر خواهد بود.
  • حتما در زمان مصرف قرص‌ها دقیق باشید و قرص‌های تجویز شده را به طور مرتب و سر ساعت مصرف کنید.
  • پس از ۲۴ ساعت برای برداشتن و عوض کردن پانسمان‌ها به جراح متخصص مراجعه کنید چرا که تعویض پانسمان مهارت بالایی می‌طلبد.
لیفت عمودی کمر

تاثیر گن های طبی پس از جراحی لیفت کمر

زمانی که چربی ناحیه پشت کمر، به‌وسیله لیپوماتیک خارج می گردد. بافت پوست و بدن، از هم جدا می‌شوند. فاصله‌ای که میان این دو ایجاد می گردد محل تجمع ترشحات و آب در بدن می‌شود.

بنابراین در صورتی که پس از جراحی لیفت کمر از گن طبی استفاده کنید، فاصله ایجاد شده میان بافت پوست و بدن، پس از مدتی از بین می رود و پوست به سطح بدن می‌چسبد؛ اما در صورتی که از گن‌های طبی استفاده نکنید، این فاصله باقی می‌ماند و پس از مدتی، شکل و فرمی نامطلوب نشان می‌دهد.

بعد از لیفت کمر چه انتظاری باید داشت؟

احتمالاً تا چند هفته پس از لیفت کمر درد، تورم و بی حسی تجربه خواهید کرد. جراح احتمالاً دارویی برای تسکین درد تجویز خواهد کرد. همچنین دستورالعمل هایی در مورد نحوه مراقبت از پانسمان های جراحی خود دریافت خواهید کرد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که محل برش جراحی خود را تمیز و ضدعفونی نگه دارید و از فعالیت هایی که می تواند باعث ایجاد فشار و آسیب روی پوست شما شوند، اجتناب کنید. زمان دقیق بهبودی و دوران نقاهت شما به نحوه جراحی که انجام داده اید و به وضعیت سلامت کلی شما بستگی دارد.

ممکن است یک تا ۶ هفته طول بکشد تا بتوانید به فعالیت های معمول روزانه خود بازگردید. همچنین ممکن است تا ۶ ماه پس از لیفت کمر در نقاطی از بدن خود، دچار تورم شوید. هنگامی که به طور کامل بهبود یافتید، می توانید تغییرات مثبت جدید خود را ببینید. لیفت کمر به معنای راه حلی دائمی برای رهایی از شر پوست اضافی است.

هزینه جراحی لیفت کمر

هزینه لیپوماتیک و لیفت کمر به میزان چربی های این ناحیه و تبحر پزشک و نحوه جراحی شما بستگی دارد. البته موارد دیگری مانند هزینه کلینیک ویا بیمارستان، دستمزد پزشک ، هزینه آزمایشات و داروها بستگی دارد. بهتر است قبل از انجام این عمل و هزینه های درمانی لن باپزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش و تکنیک را با توجه به آناتومی بدن شما انتخاب کند.