دکتر امیر دریانی

لیفت صورت با تزریق چربی

لیفت صورت با تزریق چربی

آنچه در این مقاله میخوانید:

پیری اجتناب ناپذیر است و همه بعد از ۴۰ سالگی پوست‌شان نازک‌تر شده و رگ‌ها یا لکه‌هایی روی پوست ایجاد می‌شود با این حال میتوان روند آن را کند‌تر کرد. راه‌های مختلف و زیادی برای جوانسازی و لیفت پوست وجود دارد اما لیفت صورت با تزریق چربی موثر‌ترین روش برای داشتن پوست زیبا و جوان است.

افراد زیادی و به دلایل مختلفی مانند وجود حفره‌های متعدد در صورت، فرو رفتگی گونه، نازک‌ شدن لب‌ها و… اقدام به تزریق چربی می‌کنند. مواد تشکیل دهنده این چربی طبیعی است و چربی تزریقی از نواحی مختلف بدن که دارای توده چربی زیادی هستند خارج کرده و به نواحی مورد نظر تزریق می‌شود. با توجه به حساسیت بالا، تزریق چربی باید توسط فوق تخصص زیبایی و در کلینیک‌های مجهز و معتبر انجام شود تا هم ماندگاری بالا داشته باشد و هم عوارض احتمالی آن به صفر کاهش یابد.

روش تزریق چربی به صورت

چربی تزریقی از قسمت‌هایی که دارای توده چربی بالایی هستند مانند ران، پهلو، شکم و…. برداشته می‌شود. و با استفاده از سوزن‌های مخصوص مقدار چربی مورد نیاز تزریق می‌شود. البته کل چربی مورد نیاز برای لیفت پوست در بخش‌های کم حجم

چربی تزریقی از قسمت‌هایی مانند ران و پهلو که دارای چربی زیادی هستند، برداشته می‌شود. این چربی‌ها از طریق سوزن‌های مخصوص وارد منافذ پوست شده و مقدار چربی مورد نیاز صورت را تامین می‌کنند. این سوزن‌ها ممکن است چندین بار وارد منافذ پوست شوند که هر بار مقداری چربی به پوست تزریق می‌کنند. سلول‌های چربی پس از این که وارد پوست شدند، بلافاصله از طریق خون‌رسانی جذب بافت پوست می‌شوند.

فرآیند تزریق چربی به بدن به صورت به طور سرپایی تحت بی‌حسی موضعی انجام شده و نیازی به بیهوشی ندارد. البته، در برخی از موارد اگر توانایی تحمل عمل را نداشته باشید با تشخیص پزشک تحت بیهوشی قرار خواهید گرفت. برای این‌کار تمام آزمایشات لازم باید انجام شود تا پزشک از شرایط جسمی و توانایی شما برای عمل بی‌هوشی مطلع شود.

چه زمانی تزریق چربی به صورت انجام می‌شود؟

عمل تزریق چربی زمانی انجام می‌شود که میزان چین و چروک صورت کمی عمیق بوده و با سایر روش‌های پزشکی قابل درمان نباشد. در این هنگام پزشک معالج تشخیص می‌دهد که نحوه عمل به چه گونه‌ای باشد. به طور کلی کاربرد تزریق چربی به شرح زیر است:

  • پر کردن چین و چروک اطراف دهان و زیر بینی،
  • حجم‌دهی به لب‌ها، برجسته‌کردن گونه و چانه،
  • برطرف کردن نواحی فرو رفته صورت نظیر گودی زیر چشم و شقیقه‌ها،
  • محو کردن زخم‌ها و چاله‌های ناشی از جوش و آکنه،
  • برطرف کردن افتادگی و شلی پوست در افراد سن بالا،
  • جوانسازی پوست

بهتر است برای تزریق چربی به صورت حتما با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای درمان به شما معرفی کند. معمولا، برخی از چین و چروک‌های صورت نیازی به درمان با روش تزریق چربی نداشته و از طریق سایر روش‌های ساده از بین می‌روند.

صورت ما چطور پیر و چروک می‌شود؟

پیری صورت به دلیل شل شدن پوست و کشیدگی رباط‌های ساختاری مختلف و همچنین به دلیل شل شدن سیستم عضلانی آپونوروتیک (SMAS) اتفاق می‌افتد. صورت با ظاهر شدن چین‌های بینی و خطوط گونه به سمت پایین کشیده می‌شود. این از دست دادن خاصیت ارتجاعی که منجر به شل شدن پوست می‌شود با از دست رفتن بافت چربی صورت در طول زمان همراه می‌شود که منجر به از دست رفتن حمایت پوست می‌شود.

پر کردن صورت با تزریق چربی

برای اینکه بتوانیم به این پرسش پاسخ دهیم لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی باید ابتدا این دو روش و نحوه انجام آن‌ها را بشناسیم. تزریق چربی به صورت روشی است که در ۳۰ دقیقه تکمیل می‌شود و امکان ترخیص در همان روز وجود دارد. این روش فقط فرورفتگی‌های صورت را پر نمی‌کند بلکه به ایجاد تنش در پوست صورت و جوانسازی صورت با تحریک تولید کلاژن به ترمیم آن می‌پردازد. در کاربردهای صحیح، نتایج کاملا خوشایند و طبیعی هستند.

مدت زمان تزریق چربی به سن و ساختار فردی فرد بستگی دارد. به طور متوسط ​​۳۰ درصد بافت چربی به طور دائم در ناحیه صورت باقی می‌ماند. در بسیاری از مواقع ترجیح بر این است که چربی استخراج شده از بدن خود فرد به صورت فرد تزریق شود.

پر کردن چربی صورت برای چه کسانی اعمال می‌شود؟

تزریق چربی به صورت را می‌توان از سن ۳۰ سالگی اعمال کرد. افتادگی صورت با بالا رفتن سن مشاهده شود و مناطقی که حجم آن به شدت کاهش یافته است باید در این فرآیند تقویت شوند.  به عنوان مثال، با شروع از ۳۰ سالگی و داشتن یک جلسه هر دو تا سه سال، می‌توان در مناطقی که نیاز شدید است در هر جلسه اعمال کرد.

این باعث می‌شود ظاهر صورت شما حفظ شود و چربی از دست ندهید. یکی از مواردی که می‌تواند به این پرسش پاسخ دهد که لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی همین است که تزریق چربی را می‌توان به صورت یک امر مستمر و برای ترمیم ایرادهای جزئی استفاده کرد. با این حال باید سایر مزایا و معایب دو روش را با هم مقایسه کرد. اگر فرد در حال حاضر در مراحل پیشرفته پیری باشد، حجم مورد نیاز برای تزریق چربی به صورت بالا خواهد بود.

در این حالت، انتقال بافت چربی با حجم بالا را می‌توان در یک جلسه، معمولا به عنوان بخشی از جراحی‌های جوانسازی صورت، روی کل صورت اعمال کرد. کاندیدهای مناسب برای این روش قبل از هر چیز باید افرادی صبور و دارای انتظارات واقع بینانه باشند، زیرا تورمی که بعد از عمل ایجاد می‌شود برای همه یکسان نیست.

آیا لیفت صورت با تزریق چربی دائمی است؟

ماندگاری تزریق چربی به صورت می‌تواند ماندگاری متفاوتی داشته باشد. پرکردن چربی صورت را هم می‌توان روشی دائمی و هم غیر دائمی دانست. برای مثال؛ در هر جلسه برنامه، ۱۰ تا ۴۰ از چربی منتقل شده زنده می‌ماند و بقیه سلول‌ها خواهند مرد. این فرآیند در نهایت یک انتقال سلولی است و سلول‌های چربی می‌توانند آسیب ببینند. برخی از سلول‌های زنده مانده نیز اگر نتوانند مویرگی را در جایگاه جدید خود برای تغذیه پیدا کنند، خواهند مرد. بنابراین تقریبا ۲واحد از ۱۰ واحد بافت چربی زنده می‌مانند و این ۲ واحد بازمانده مانند سایر بافت‌های شما عمر می‌کنند و پیر می‌شوند.

لیفت صورت با تزریق چربی

نکاتی که باید در مورد تزریق چربی به بخش‌های مختلف صورت بدانید

اصطلاحات مختلفی برای توصیف انتقال چربی از یک قسمت بدن به قسمت دیگر استفاده می‌شود. برخی از این عبارت‌ها شامل پیوند چربی، انتقال چربی و تزریق چربی است. البته تمامی این اصطلاحات، توصیف کننده تکنیک استفاده از چربی به عنوان یک پرکننده طبیعی برای بهبود ظاهر صورت هستند.

هدف تزریق چربی از بدن به صورت، جوانسازی صورت با افزایش حجم، تغییر خطوط و کاهش ظاهر چین و چروک است. تزریق چربی در صورت می‌تواند به بازگرداندن پری بافت‌های صورت که با افزایش سن از بین رفته‌اند، کمک نماید. همچنین مشاهدات حاکی از این است تزریق چربی به صورت، کیفیت پوست و بافت پوست را بهبود می‌بخشد. جوانسازی صورت با انتقال چربی معمولا در نواحی مانند گونه‌ها، لب‌ها، پلک‌ها، شقیقه‌ها و برای چین و چروک‌های اطراف دهان به کار می‌رود.

تزریق چربی قادر است با تغییر حجم و کانتور، صورت را جوان سازد، اما تنها با حداقل میزان بالا بردن بافت یا سفت کردن این فرآیند را انجام می‌دهد. بیمارانی که شلی یا افتادگی قابل توجه پوست صورت و گردن دارند ممکن است از لیفت صورت و یا گردن سود بیشتری ببرند. در طول مشاوره خود با دکتر تزریق چربی درباره گزینه‌های جوانسازی صورت که به بهترین وجه قادر به برآورده سازی نیاز شما هستند، صحبت نمایید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای جوانسازی صورت با تزریق چربی هستند؟

جوانسازی صورت با تزریق چربی در صورت یک گزینه عالی برای بیمارانی است که می‌خواهند حجم نواحی خاصی را در صورت خود افزایش دهند یا حجم از دست رفته با افزایش سن را بازگردانند. به منظور جوان‌تر شدن ظاهر، چربی تزریق شده در این نواحی باعث افزایش حجم و بهبود کانتور می‌شود. انتقال چربی همچنین قادر به جبران حجم از دست رفته‌ای است که باعث ایجاد چین و چروک و گودی در صورت گردیده است. به طور کلی از تزریق چربی برای بهبود موارد زیر می‌توان استفاده کرد:

  • تزریق چربی به گونه به منظور درمان حجم از دست رفته گونه
  • تزریق چربی به لب به منظور درمان حجم از دست رفته لب
  • از دست دادن پری در امتداد خط فک
  • تزریق چربی پیشانی به منظور کاهش حجم در شقیقه‌ها
  • تزریق چربی پشت چشم به منظور درمان نواحی فرورفته زیر و اطراف چشم
  • تزریق چربی به چانه در چین‌های عمیقی که از بینی تا دو طرف دهان گسترش می‌یابند (“خطوط ماریونت”)
  • چین‌های صورت، چین و چروک و زخم‌های کم عمق در صورت

تزریق چربی به لب در ناحیه خطوط عمیق لبخند، گوشه‌های دهان، گودی چشم‌ها و گونه‌های افتاده می‌تواند حجم را بازگردانده و اثرات پیری را بهبود ببخشند. مشورت با دکتر جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی می‌تواند نگرانی‌های شما را برطرف ساخته و همچنین با بررسی تغییرات مورد نظر و سابقه پزشکی شما تعیین می‌کند که آیا جراحی لیفت صورت و یا گردن برای شما گزینه مناسبی است یا خیر. شرایط فیزیکی مانند فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، بیماری کلیوی، مشکلات قلبی و سایر شرایط جدی نیز همزمان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

نحوه انجام تزریق چربی صورت

روش پیوند چربی دو جزء اصلی دارد. ابتدا از یک لوله بسیار نازک به نام کانولا برای استخراج آرام چربی از ناحیه‌ای از بدن با مقدار کافی بافت چربی اضافی استفاده می‌شود. این کار از طریق تکنیک‌های لیپوساکشن دستی با استفاده از یک سرنگ ۱۰ سی‌سی انجام می‌شود که به طور کلی امکان کنترل جراحی و بقای پیوند چربی را در هنگام انتقال سلول‌های چربی بهینه می‌کند.

در مرحله بعد، چربی سانتریفیوژ شده و اجازه خروج چربی و خون اضافی را می دهد. این کار باعث پاکسازی سلول های بنیادی و چربی قبل از تزریق به مناطق مورد نظر صورت می‌شود. سپس سلول‌های چربی و سلول‌های بنیادی همراه با هم برای پر کردن فرورفتگی‌های صورت، صاف کردن چین و چروک‌ها و بازگرداندن حجم جوانی به نواحی تحت درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای کمکی این درمان شامل خواص جوانسازی پوست است که از سلول‌های بنیادی همراه با پیوند چربی به دست می‌آید. این درمان اغلب منجر به ایجاد پوستی صاف‌تر با خطوط ریز کمتر، کاهش اندازه منافذ و بی نظمی رنگدانه‌ها می‌شود.

تزریق چربی به صورت لاغر چگونه انجام می‌شود؟

جوانسازی صورت با فرآیند تزریق چربی به صورت سرپایی انجام می‌شود و شما در همان روز عمل به خانه خواهید رفت. این عمل تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می‌شود.

چربی از بدن شما گرفته شده و به ناحیه دیگری از بدن، به ویژه صورت برای جوانسازی صورت تزریق می‌شود. چربی مازاد از هر عضو بدن شما می‌تواند گرفته شود. رایج‌ترین نواحی برای گرفتن چربی شکم و ران‌ها هستند و بدین ترتیب امکان تزریق چربی از ران به صورت و تزریق چربی از شکم به صورت انجام می‌شود. چربی به عنوان یک پرکننده طبیعی مورد استفاده قرار گرفته و بدن شما اهدا کننده این چربی است و در نهایت به خود بدن هم تزریق می‌شود، بنابراین خطر انتقال یا رد پیوند وجود ندارد.

تزریق چربی صورت می‌تواند به نتایج بسیار طبیعی و طولانی مدت منجر شود. بیماران اغلب درمان پیوند چربی را با سایر روش‌های مکمل مانند جراحی پلک یا لیفت صورت ترکیب می‌کنند تا جوان‌سازی جامع‌تر صورت را انجام دهند.

تزریق چربی صورت چقدر ماندگاری دارد؟

از آنجایی که ماندگاری بافت چربی بستگی به منابع خونی در محل تزریق دارد بنابراین مقدار معینی از چربی تزریق شده، ذوب می‌شود که این فرآیند به عنوان تحلیل شناخته می‌شود. با توجه به این کاهش مورد انتظار، مقدار اضافی چربی در زمان جراحی برای اصلاح بیش از حد تزریق می‌شود. این تزریق چربی فریز شده به صورت، برای جبران تحلیلی است که رخ خواهد داد. انتظار می‌رود که اکثریت جذب در ۶ تا ۸ هفته اول پس از جراحی رخ دهد. پس از گذشت این مدت زمان، انتظار می‌رود تمام حجم باقی مانده از تزریق چربی دائمی باشد.

برای برداشت چربی از بافت مورد نظر، یک برش کوچک در نزدیکی ناحیه ای که چربی اضافی در آن وجود دارد، ایجاد شده و لیپوساکشن چربی انجام می شود. برای تزریق چربی، برش کوچکی در ناحیه صورت در نزدیکی ناحیه مورد نظری که نیاز به حجم دهی، کانتورینگ و جوانسازی دارد، ایجاد می‌گردد. برش‌ها به طور استراتژیک در چین‌های طبیعی صورت قرار می‌گیرند تا میزان دیده شدن آنها را به حداقل برسانند و پس از بهبودی باید غیر قابل توجه باشند.

پس از اینکه تمام اثرات ناشی از بیهوشی عمومی از بین رفت و پس از جراحی، شما می‌توانید در همان روز با همراهی یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود به خانه بروید. در طول روز باید در خانه استراحت کنید و تا یک هفته پس از جراحی، از انجام فعالیت بدنی که باعث افزایش ضربان قلب یا فشار خون شما می‌شود، اجتناب کنید. شما می‌توانید در این مدت زمان فعالیت‌های سبکی مانند مطالعه یا استفاده از رایانه را انجام دهید. شب‌ها باید در حالی که سرتان بالاتر از سطح بدنتان قرار گرفته، روی بالش یا روی یک صندلی دراز بخوابید.

بالا نگه داشتن سر به کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی کمک می‌کند. می‌توانید انتظار درد خفیف داشته باشید و ممکن است در نواحی که چربی از آن گرفته شده احساس کبودی کنید. دکتر جراحی برای شما داروی ضد درد تجویز خواهد کرد. در ۱ تا ۲ هفته اول باید منتظر کمی کبودی و تورم باشید. این کبودی و تورم به تدریج هر هفته بهبود می‌یابد. می‌توانید انتظار داشته باشید که ۱ تا ۲ هفته پس از جراحی به تدریج فعالیت‌های خود را افزایش دهید. تا زمانی که ۴ تا ۶ هفته از جراحی شما نگذشته، نباید هیچ فعالیت سنگینی انجام دهید.

نتایج حاصل از تزریق چربی

انتقال چربی می‌تواند با کاهش علائم قابل مشاهده پیری در صورت باشد که ممکن است شامل خطوط عمیق زیر پلک‌ها و از اطراف بینی تا گوشه دهان و همچنین بهبود شکل گونه‌ها گردد و بدین ترتیب به جوان سازی صورت شما کمک کند. اگرچه مقداری جذب چربی وجود دارد، اما نتایج انتقال تزریق چربی دائمی است. با این حال، انتقال چربی روند پیری را متوقف نمی‌کند. دکتر زیبایی گونه یا متخصص جراحی پلاستیک در این باره می‌توانند به شما کمک کنند.

چند توصیه قبل از تزریق چربی به صورت

اگر قصد عمل تزریق چربی را دارید بهتر است از ۵ الی ۶ هفته قبل به چند نکته مهم توجه کنید :

  • فرقی نمی‌کند که فرایند عمل به چه گونه‌ای خواهد بود، بهتر است از چند هفته قبل مصرف آب خود را بالا برده و با اینکار به پوست خود آبرسانی کنید. آبرسانی به پوست و تامین آب مورد نیاز بدن قبل از جراحی بسیار مهم می‌باشد.
  • تا ۶ هفته قبل از عمل تزریق از کشیدن سیگار و قلیان جدا خودداری کنید تا پوست شما آمده جراحی شود.
  • اگر آسپرین و داروهای ضدالتهابی مصرف می‌کنید، بهتر است برای مدتی مصرف آن‌ها را متوقف کنید. برخی از این داروها ممکن است میزان خون‌رسانی به بدن را افزایش دهند که این امر موجب انباشت خون در نواحی مختلف بدن شده و کار را برای پزشک سخت می‌کند.
  • توصیه می‌شود برنامه‌های خود را برای مدتی لغو کنید تا پس از انجام عمل جراحی مجبور به ترک خانه نشوید. یکی از شروط لازم جهت بهبودی سریع و موثر بودن عمل جراحی، استراحت کافی است.
  • حتما از یک نفر بخواهید که شما را پس از عمل همراهی کرده و به خانه ببرد.

توصیه های روز تزریق چربی به صورت

ممکن است پس از حضور در بیمارستان یا کلینیک شرایطی حاکم باشد که شما انتظار آن را نداشته باشید. به طور مثال، مدت زمان عمل تزریق چربی به پوست، بستگی به این امر دارد که پزشک چه مقدار چربی برای تزریق به ناحیه مورد نظر نیاز دارد. طبیعی است که اگر قصد تزریق چربی به باسن یا تزریق چربی به سینه را داشته باشید، مدت زمان عمل طول خواهد کشید و نیاز به تزریق چربی بیشتری است. بهتر است برای حفظ خونسردی و آرامش خود با از توصیه های پزشک استفاده کنید و از استرس و نگرانی دوری کنید.

در اکثر مواقع عمل تزریق چربی به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود؛ اما، در مواقعی ممکن است که پزشک به دلیل شدت بالای عمل مجبور به بیهوش کردن فرد شود. از این رو، حتما خود را برای این شرایط آماده کنید. در برخی از مواقع نیز ممکن است پزشک با توجه به شرایط پیش آماده در حین عمل تصمیم به اتخاذ سایر روش‌های درمانی کند. مسلما، این تصمیم برای اثربخشی بیشتر گرفته شده و بهتر است با پزشک خود همکاری کنید.

پس از اینکه عمل تزریق به پایان رسید، به تمام توصیه‌های پزشک گوش کرده و تمام نکات گفته شده را مو به مو انجام دهید. ممکن است پزشک برای محافظت از ناحیه عمل شده یک لایه محافظ به نام لیپوساکشن قرار دهد تا پوست آن قسمت از بدن حرکت نکند. اگر پس از عمل احساس درد کردید هرگز نگران نباشید چراکه این یک امر کاملا طبیعی است.

مزایای تزریق چربی

با ابداع روش درمانی تزریق چربی توسط محققان، بسیاری از افرادی که از چین و چروک پوست و افتادگی صورت خود رنج می‌بردند به راحتی با انجام این روش ایده‌آل خود را درمان کرده‌اند. این روش درمانی مزایای بی‌نظیری دارد که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • بهبود بافت پوست،
  • جوانسازی منافذ پوستی و محو شدن زخم‌ها و چاله‌های ناشی از جوش و آکنه،
  • جذب سریع چربی به نواحی تزریق شده،
  • عدم نیاز به تکرار درمان از طریق تزریق چربی به صورت،
  • به دلیل اینکه این روش تنها در یک جلسه انجام می‌شودذر طولانی مدت بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.
  • اصلاح بدشکلی‌ها و فرم صورت،
  • ماندگاری طولانی مدت؛ به گونه‌ای که تا ۳ الی ۵ سال دوام دارد.
  • عدم نیاز بدن به ماده خارجی دیگر (فقط از چربی طبیعی بدن شما استفاده می‌شود).
  • امکان تزریق چربی به تمام نقاط بدن (به دلیل طبیعی بودن چربی به سرعت جذب بدن می‌شود).
  • برخوردار شدن از ظاهری زیبا و طبیعی پس از انجام عمل.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید تزریق چربی به دلیل اینکه کاملا طبیعی بوده و از بدن خود شما استخراج شده دارای مزایای منحصر به فردی است. توجه داشته باشید که هرگز نمی‌توان از چربی سایر افراد برای تزریق استفاده کرد؛ چراکه چربی بدن شما بافت پوست را به خوبی می‌شناسد و به سرعت جذب آن می‌شود؛ اما، چربی سایر افراد هیچ سنخیتی با نوع جنس پوست و سلول‌های پوستی شما ندارد.

ماندگاری تزریق چربی

یکی از رایج‌ترین سوال‌هایی که در خصوص تزریق چربی مطرح می‌شود، میزان ماندگاری آن است. پاسخ به این سوال کمی سخت است چرا که به دو عامل مهم بستگی دارد. اولین عاملی که نقش بسیار تعیین کننده‌ای در این خصوص دارد، مهارت پزشک در انجام عمل می‌باشد. اگر پزشک به خوبی مقدار مورد نیاز پوست را برای تزریق چربی بداند و اینکه فرایند تزریق سوزن را به درستی انجام دهد، مطمئن باشید که میزان ماندگاری این چربی‌ها بسیار بالا خواهد بود.

دومین عامل موثر در ماندگاری، خود افراد هستند. اگر افراد به تمام توصیه‌های پزشک گوش داده و مراقبت‌های لازم را به درستی انجام دهند میزان ماندگاری تاثیر چربی را افزایش خواهند داد. همچنین، برای حفظ سلامت و ماندگاری نتایج عمل نباید ارتباط خود را با پزشک قطع کنید. بهتر است، هر چند ماه یکبار نزد پزشک رفته و شرایط خود را به اطلاع او برسانید. پزشک پس از معاینه و بررسی‌های لازم ممکن است تصمیم جدیدی را به شما اعلام کند.

هزینه تزریق چربی به صورت چقدر است؟

متاسفانه به دلیل نوسان در قیمت دارو و تجهیزات پزشکی، نمی‌توان یک مبلغ دقیق برای عمل تزریق چربی در نظر گرفت. اما، در زمان نگارش این مطلب هزینه تزریق چربی بین ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان (بهار ۱۴۰۲) بوده و بستگی به میزان تزریق و مدت عمل جراحی دارد. البته، ممکن است تزریق چربی به چندین بار تکرار نیاز داشته باشد که این امر می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد. به طور کلی هزینه این عمل نسبت به تزریق ژل نسبتا بیشتر است.

از این رو، بهتر است قبل از انجام اینکار با پزشک خود مشورت کرده تا بهترین گزینه درمان را به شما پیشنهاد دهد؛ به گونه‌ای که ممکن است بسته به نوع جنس پوست شما روش‌های بهتر و در عین حال ارزان‌قیمت‌تر پیشنهاد شود.