دکتر امیر دریانی

تفاوت ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی، 2 روش جراحی

تفاوت ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی

آنچه در این مقاله میخوانید:

امروزه افراد زیادی برای رسیدن به تناسب اندام خود و یا کاهش وزن راه های مختلف زیادی را امتحان کرده‌اند از جمله رژیم های غذایی سخت، مصرف داروها و … ولی به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند. متدهای جدیدتر مانند لیپوماتیک یا پیکرتراشی با از بین بردن چربی های موضعی بهترین راه برای رسیدن به اندامی ایده‌آل است. در ادامه به ویژگی‌ها و تفاوت ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی خواهیم پرداخت.


روش های مختلف و زیادی برای از بین بردن چربی های موضعی وجود دارد. چربی های اشباع شده در قسمت های مختلف بدن مانند بازوها، پهلوها، زیر بغل و ران ها عامل اصلی نارضایتی زیباجویان از اندام خود است. در پیکرتراشی وزن اضافی بدن تا حدودی کم شده و اندامی زیبا برای زیباجو ایجاد می کند.

 ابدومینوپلاستی

از بین بردن چربی های اضافی شکم و پهلوها روشی دیگر برای رسیدن به اندامی ایده‌آل است و مناسب برای افرادی است که چربی اضافی و اشباع در ناحیه شکم آنها باعث افتادگی و شل شدگی شکم شده. در جراحی ابدومینوپلاستی چین و چروک شکم از بین رفته و پوست شکم کشیده و صاف می شود. افتادگی و شل شدگی و ترک پوست شکم بعد از بارداری را میتوان با ابدومینوپلاستی اصلاح کرد. تفاوت پیکرتراشی و ابدومینوپلاستی در این است که پیکرتراشی برای افرادی که چاقی موضعی دارند مناسب است در حالی که ابدومینوپلاستی برای افرادی که شکم بزرگی دارند مناسب می باشد.

پیکرتراشی

امروزه زیباجویان برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو و کشیده شدن پوست شکم، از لیپوماتیک یا پیکرتراشی استفاده میکنند که با تخلیه حجم زیادی از چربی‌های شکم و نواحی مختلف بدن و با تغییر سایز و شکل بدن فرمی دلخواه به اندام شما می‌بخشد. همچنین سایز بدن شما بعد از جراحی تغییر نمیکند. علاوه بر تخلیه چربی ها میتوان چربی های تخلیه شده را به نواحی دیگر مانند صورت و دست و چانه و…. تزریق کرد.

تغییر سایز بدن بعد از لیپوماتیک

مشکل اصلی افرادی که اضافه وزن دارند، چربی احشایی است. چربی های احشایی اندام های حیاتی بدن را در برگرفته اند. که از اندام های حیاتی بدن محافظت می کنند، چربی احشایی اشخاصی که اضافه وزن دارند مطمئناً زیاد است. که خود عاملی برای ایجاد التهاب و احتمال بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی، سکته مغزی و سرطان های مختلف را افزایش میدهد.

تفاوت پیکرتراشی و ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی و پیکرتراشی در عین مشابه بودن، متفاوت هستند. هدف هر دو روش جراحی زیباتر شدن ظاهر شکم، کوچکتر و سفت شدن شکم و تغییر سایز و فرم بدن است و هر دو جز عمل های جراحی زیبایی محسوب میشوند. پیکرتراشی و ابدومینوپلاستی در شیوه جراحی و نکات مراقبتی بعد از عمل با یکدیگر متفاوت هستند.

انتخاب روش جراحی براساس شرایط و انتظارات زیباجو متغییر است و به عواملی مانند: کیفیت پوست، وزن، شرایط نامطلوب (مثل دیابت)، ورزش و BMI مناسب و…. بستگی دارد. تا انتظارات زیباجو به طور کامل و به درستی برآورده شده و نتیجه مطلوب و موفقی از جراحی حاصل شود.

زیباجویانی که فقط در قسمت پایین شکم تجمع چربی دارند، می توانند از روش های مختلف لیپوساکشن یا لیپوماتیک استفاده کنند. البته جراحی باز شکمی زمانی پیشنهاد میشود که زیباجو تمایلی به بارداری نداشته باشند. اگر تمایل دارید در اینده صاحب فرزند شوید بهتر است قبل از جراحی با فوق تخصص جراح زیبایی مشورت کنید تا شما را بهتر راهنمایی کند.

روش لیپوماتیک رسوبات کم چربی را که در نواحی مختلف مانند باسن یا ران و پهلو وجود دارد، با استفاده از یک دستگاه که مجهز به کانولا است و با ایجاد سوراخ های بسیار کوچک به اندازه ۶ میلیمتری چربی را ساکشن و تخلیه میکند و روشی برای لاغری موضعی نیز محسوب میشود. در این روش چربی تخلیه شده از بدن را میتوان به نواحی دیگر بدن مانند صورت،باسن و… می باشد.

در تامی تاک( ابدومینوپلاستی )، برای زیباجویانی که شکم بزرگ و دارای پوست آویزان و شل در این ناحیه هستند و همچنین چربی و پوست اضافی که با رژیم غذایی و ورزش برطرف نمی شود، مناسب است. در ابدومینوپلاستی برداشت چربی با استفاده از برش در زیر شکم صورت میگیرد و پس از برداشت پوست اضافی و چربی، پوست شکم مجددا بخیه زده میشود.

جالب است بدانید که جراحی ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی را به طور همزمان نیز میتوان انجام داد. که در این روش فوق تخصص جراح زیبایی چربی‌ها را با استفاده از روش‌های مختلف از بدن خارج می‌کند. و بعد از ابدومینوپلاستی جهت جمع کردن شکم و سفت کردن عضلات دیواره‌ی آن کمک میگیرد. البته نمی توان با قاطعیت گفت که کدام روش برای فرم دهی به شکم بهتر است پیکرتراشی در مقایسه با ابدومینوپلاستی از لحاظ زمان بهبودی سریع تر و میزان اثربخشی آن بهتر است.

تفاوت ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی در کاندیدای جراحی:

  • زیباجویانی که شکم، پهلو و ران چاقی دارند ولی پوست شکم آنها افتاده نیست، پیکر تراشی برای این افراد گزینه مناسبی است.
  • زیباجویانی که شکم چاق و پوست افتاده دارند جراحی ابدومینوپلاستی گزینه مناسب تری است.
  • زیباجویانی که با کاهش وزن دچار افتادگی پوست شکم شده‌اند می توانند هر دوجراحی را به طور همزمان انجام دهند.

 تفاوت پیکرتراشی و ابدومینوپلاستی در هزینه جراحی

تفاوت هزینه پیکرتراشی و ابدومینوپلاستی بسته به نوع جراحی و میزان تجمع چربی در شکم متفاوت است. هزینه کلینیک نیز به عمل شما و خدماتی که ارائه میدهند بستگی دارد. باتوجه به این نکته که شرکت های بیمه هزینه جراحی زیبایی شکم را تقبل نمی کنند، مراجعه حضوری و تماس با مرکز جراحی و صحبت با فوق تخصص جراح زیبایی در خصوص هزینه‌ها توصیه ما به شماست. در ادامه هزینه هایی که برای جراحی شامل میشوند عبارتند از:

  •  هزینه بیهوشی
  • حق الزحمه جراح
  •  هزینه مرکز جراحی
  • هزینه داروهای تجویزی مورد نیاز
  • هزینه عکس و آزمایش‌های قبل از جراحی

مراقبت های بعد از عمل

جراحی ابدومینوپلاستی و پیکرتراشی مانند هر عمل دیگر نیاز به مراقبت های بعد از عمل دارد و مراقبت های بعد از جراحی تاثیر بسیار پررنگی در روند بهبودی و نتیجه جراحی زیبایی دارد.

  • ۲ هفته قبل از عمل داروهای رقیق کننده خون و ویتامین E مصرف نکنید.
  • مصرف سیگار و الکل تا ۲ ماه ممنوع است.
  • خوابیدن بعد از عمل باید به نحوی باشد که به زخم و ناحیه جراحی شده فشار وارد نشود.
  • استفاده از گن طبی که از افتادگی پوست پس از اصلاح جلوگیری می کند، توصیه میشود.
  • تغذیه مناسب، نوشیدن آب در طول روز و مصرف میوه ها و سبزیجات تازه با افزایش آنتی اکسیدان در بدن به بهبود سریع بدن کمک می کند.
غذای سبک و مقوی
  • وعده های غذایی کم حجم و سبک و مقوی توصیه میشود.
  • پیاده روی آهسته را به توصیه متخصص شروع کنید.
  • مصرف غذا های شور و ترش ممنوع است.

 میزان کاهش وزن عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی

به یاد داشته باشید که پیکرتراشی و لیپوماتیک چاقی را درمان نمی کند. این روش فقط شکل بدن را تغییر می دهد. بنابراین توصیه می شود قبل از انجام این روش به وزن ایده آل خود برسید. رژیم غذایی و الگوی ورزش مناسب را در پیش بگیرید و با کمک این جراحی زیبایی اندام زیبای مورد نظر خود را بدست آورید.

تفاوت دوره نقاهت عمل پیکرتراشی و ابدومینوپلاستی

در جراحی ابدومینوپلاستی شما نیاز به استراحت بیشتری دارید چرا که در عمل ابدومینوپلاستی سطح وسیع‌تری از پوست شکم برش داده میشود. البته در هر دو روش جراحی برای تخلیه چربی از برش در زیر شکم استفاده می شود. ابدومینوپلاستی نتیجه محسوس‌تر و دوره نقاهت طولانی تری نسبت به پیکر تراشی دارد و مراقبت های بعد از این جراحی باید دقیق و منظم باشد.

در این مقاله درمورد ابدومینوپلاستی و پیکرتراشی و تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو روش جراحی و همچنین توصیه هایی در رابطه با مراقبت های بعد از جراحی مورد بررسی قرار گرفته. امیدواریم این مقاله برای شما زیباجویان عزیز مفید واقع شود.